וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מטהקפה ישראל - עידו ספרותי - התפטר מתפקידו

מעיין כהן

17.5.2008 / 20:32

"העזיבה - ברוח טובה; אשאר קשור לחברה ואייעץ לה"



עידו ספרותי, מנכ"ל מטהקפה ישראל, התפטר מתפקידו; כך נודע ל-TheMarker. ספרותי מסר בתגובה: "אחרי שנתיים מאד מוצלחות ומרתקות מבחינתי, מהחלטתי להמשיך להזדמנויות אחרות. העזיבה היא ברוח טובה, אשאר קשור לחברה ואייעץ לה".



מטהקפהאתר מטהקפה, שהוקם ב-2003, מאפשר צפייה, העלאה ודירוג של סרטוני וידיאו. בניגוד לאתרים דומים כגון YouTube, מטהקפה מסנן את התכנים המועלים לאתר.



בעקבות מכירת YouTube לגוגל ב-2006, פרחו שמועות כי מטהקפה מנהלת מגעים למכירתה ליאהו בסכום של כ-200 מיליון דולר, אולם מגעים אלה ואחרים לא הבשילו לכדי עסקה - ומטהקפה נותרה עצמאית.



לאחרונה פורסם כי אריק צ'רניאק ועופר אדלר, ממייסדי האתר, מימשו אחזקות בסך 5 מיליון דולר. לדברי ספרותי, אין כל קשר בין הדברים: "מימוש האחזקות נסגר יחד עם סבב ההשקעה השלישי (בסך 30 מיליון דולר, שהתרחש באוגוסט 2007, מ"כ). היתה להם אז הזדמנות והם ניצלו אותה. המשקיעים רצו לקנות, וזה סימן לחוזק החברה. זה אמנם התפרסם רק עכשיו, אבל זה קרה מזמן".

לאן פניך מועדות?



"כרגע מוקדם מדי להגיד".



עד היום הושקעו במטהקפה כ-49 מיליון דולר, בשלושה סבבי גיוס. עם המשקיעים נמנים DAG ונצ'רס, היילנד קפיטל פרטנרס, אקסל ובנצ'מארק. בדצמבר 2006 דיווחה החברה על 22.4 מיליון משתמשים ייחודים בחודש, 7.6 מיליון מהם בארה"ב. שנה לאחר מכן, בדצמבר 2007, צמח מספר המשתמשים ל-31 מיליון, 11.2 מהם בארצות הברית.



הכנסות החברה עומדות על כמה מיליוני דולרים בחודש. במהלך 2007 חתמה החברה על הסכם עם המפיק האמריקאי סטיבן בוצ'קו, שיפיק עבורה סרטים. בנוסף, חתמה על הסכמים לשיתוף פעולה, בין היתר עם אתר MTV.



מטהקפה היתה בין הראשונות להכריז על מודל תשלום לגולשים עבור סרטונים, ובשנת 2007 חילקה לגולשים כמיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully