וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סיטרמן: קבלני הרכבת לא צריכים להיות בני ערובה

אבי בר-אלי

17.5.2008 / 22:14

מנכ"ל משרד התחבורה התייחס לכך שלראשונה מאז ייסוד חברת הרכבת, לא העביר האוצר לקופתה בשבוע שעבר את תקציב הפיתוח החודשי

"על מה מלין משרד האוצר? על כך שנרדם בשמירה? אם עופר לינצ'בסקי היה נשאר מנכ"ל רכבת ישראל הוא היה צריך לעמוד פה היום ולהסביר את החריגה. את הדייסה הזאת לא בישל יצחק הראל, המנכ"ל הנוכחי"; כך הגיב בסוף השבוע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, לפרסום ב-TheMarker על החלטת משרד האוצר, להפסיק את הזרמת תקציבי הפיתוח לרכבת ישראל. סיטרמן הוסיף: "לא ייעשו צעדים חד צדדיים, וקבלני הרכבת לא צריכים להיות בני ערובה של חוסר היצירתיות של אגף תקציבים. מאיפה החוצפה הזאת? ככה מנהלים עסק? ככה יוצרים דיאלוג עם המגזר הקבלני?". לראשונה מאז ייסוד חברת הרכבת, לא העביר האוצר לקופתה ביום רביעי שעבר את תקציב הפיתוח החודשי. הזרמת הכספים הופסקה על רקע חריגה של כ-4 מיליארד שקל בתקציב הפרויקטים המתוכננים, אשר מונעת את אישור הסכם הפיתוח של הרכבת. לפי הערכות, אם הזרמת הכספים לא תחודש, הרכבת תגיע לחדלות פירעון בתוך כשבועיים ותפסיק את התשלום לקבלנים.

"עם כל הכבוד לבכירי האוצר, החלטה על עצירת פרויקט לאומי דוגמת הקו המהיר לירושלים תתקבל רק בממשלה, ולא בהינף יד של כמה פקידים השרויים בפאניקה סביב דיוני התקציב", אמר סיטרמן, וגילה כי הציע לאוצר הרחבה של תוכנית החומש של הרכבת ל-10 שנים, תוך הבטחת תקציב שנתי קבוע של כ-3 מיליארד שקל. לדבריו, "האוצר בפאניקה, ­ולכן הוא מעדיף לקצץ במשהו ענק אחד - ולא לעבוד לפי סדרי עדיפויות".

בתגובה נמסר ממשרד האוצר: "דבריו של מנכ"ל משרד התחבורה אינם ראויים לתגובה". מקורות במשרד ציינו כי "חריגות המיליארדים בתקציב הרכבת מלמדות על התנהלות שמתחת לכל ביקורת, בניגוד לחוק - ולכן הוחלט לשים לה סוף, גם אם משרד התחבורה אינו מסוגל לקבל החלטות ולהתכנס למסגרת התקציב המאושרת".

לינצ'בסקי מסר בתגובה: "כל האומדנים עברו דרך חברת הבקרה החיצונית PB. זו שערורייה להטיח אשם שנה וחצי לאחר עריכתם. מן הראוי שסיטרמן ישאל את עצמו כיצד הגיע משרד התחבורה לחריגה שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully