וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי במגעים לרכישת 20% מאלקטרה מוצרי צריכה

שרון שפורר

18.5.2008 / 8:22

שוויה של אלקטרה מוצרי צריכה הוערך לפני שבוע ב-1.15-1.48 מיליארד שקל. ללאומי אחזקות בסופר פארם, פז, מגדל, סלקום, קשת ופוקס

בנק לאומי מנהל מגעים לרכישת 20% מחברת אלקטרה מוצרי צריכה ישראל מידי אלקו. את המגעים מנהל מצד לאומי אבי זלדמן, מנכ"ל חברת לאומי ושות' האמונה על ההשקעות הריאליות של לאומי - כך נודע ל-TheMarker. אלקטרה מוצרי צריכה פועלת במגזר מוצרי הצריכה, הכולל שיווק ומכירה של מזגנים בישראל תחת שמות המותג אלקטרה ואלקו, וכן עוסקת ביבוא ושיווק של מוצרי חשמל ביתיים וכן בשיווק ובהפצה של מוצרי מחשב, דוגמת המחשבים הניידים של לנובו, ומוצרי תקשורת סלולרית מתוצרת סוני אריקסון באמצעות החברות הבנות תגה-מגם וברס-אלקטרה. החברה גם מוכרת מוצרי צריכה חשמליים באמצעות 64 סניפים של רשתות השיווק שקם אלקטריק, סנסור ומחסני חשמל מנהריה ועד באר שבע.

לפני כשבוע פורסמה הערכת שווי של גיזה זינגר אבן לחברת אלקטרה מוצרי צריכה לקראת הכנסת שותף לחברה, הנשלטת על ידי אלקו הציבורית שבשליטת גרשון זלקינד. גיזה זינגר אבן העריכה את השווי של אלקטרה מוצרי צריכה ב-1.15-1.48 מיליארד שקל. לפני פחות משנה, כאשר מחק זלקינד את אלקטרה מוצרי צריכה מהמסחר בבורסה על ידי רכישת מניותיה מהציבור בהליך של הצעת רכש, הוא רכש את המניות לפי שווי חברה של 886 מיליון שקל. מכירות אלקטרה מוצרי צריכה הסתכמו ב-2007 ב-2.5 מיליארד שקל, וב-2008 הן צפויות לנוע סביב 2.5 מיליארד שקל.

חברת לאומי ושות' היא זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי. תיק ההשקעות הריאליות של קבוצת לאומי מוערך ב-7 מיליארד שקל, וכולל בין היתר אחזקות בחברה לישראל, סופר פארם, פז, מגדל, סלקום, שידורי קשת, פוקס וחברות נוספות.
אלקו החזקות נסחרת כיום לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. בשבוע האחרון, מאז פורסמה הערכת השווי של אלקטרה מוצרי צריכה, עלתה מניית החברה האם ב-11% - מה שקיזז את הירידה מתחילת השנה לכ-26%. זלקינד מחזיק בכ-70% מאלקו, ולצדו אפשר למצוא ברשימת בעלי העניין גם את כלל ביטוח, עם שיעור של כ-6%.

באלקו סירבו להגיב לידיעה; מבנק לאומי נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס למגעים מסחריים ולמו"מ שאנו מנהלים עם חברות שונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully