וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה אחרונה למי שרוצה לרכוש את CNET

ניו יורק טיימס

18.5.2008 / 8:47

רכישת CNET, המחזיקה במגוון אתרים פופולריים בתחום החדשות, היא רכישת האינטרנט הגדולה של השנה



מאת סטיבן דוידוף



CNET נטוורקס הפתיעה את השווקים, וללא ספק גם את ג'נה פרטנרס, בהודעתה ביום חמישי כי תימכר ל-CBS. אך הסכם המיזוג שהגישה CNET ביום חמישי טומן בחובו הפתעה משלו. CNET השיגה במשא ומתן תנאי ייחודי המאפשר לה בצורה קלה יחסית לנסות למצוא הצעת רכש גבוהה יותר.



תנאי "מצא לעצמך קונה" בהסכמי רכישה היו די נפוצים בעסקות השקעה פרטית ולעתים מופיע גם במיזוגים אסטרטגיים. תנאי שכזה מתיר לחברה הנרכשת לחפש הצעות רכש מתחרות במשך תקופה מוקצבת, לרוב 30-60 יום לאחר ההודעה על ההסכם הראשוני. התנאי מבטיח לדירקטוריון החברה הנרכשת כי הם קיבלו את המחיר המירבי עבור חברתם.



בהסכם המיזוג של CNET מופיע תנאי דומה. כפי שנהוג במיזוגים אסטרטגיים בהם אין תנאי "מצא לעצמך קונה", ל-CNET אסור לחפש באופן אקטיווי הצעות רכש נוספות. אך לפי ההסכם, אם יפנה רוכש אפשרי נוסף ל-CNET או לנציגיה, CNET תוכל להשיב. ל-CNET יש את האפשרות ליצור מגעים עם מספר גדול יותר של רוכשים אפשריים, ולכן סיכוי רב יותר לקבל הצעה מתחרה גבוהה יותר.



כמו כן העסקה של CNET נבנתה כהצעת רכש במזומן, מרגע פרסומה היא פתוחה לעוד 20 ימי עסקים נוספים, ולפי ההסכם, CNET יכולה להאריך משך זה ב-10 ימי עסקים נוספים. יש שטוענים כי אין יותר מדי קונים שיתעניינו ב-CNET. אך מי שכן מעוניין, יש לו 30 ימי עסקים לעשות זאת. צריך רק להתקשר ולבקש את ניל אש, מנכ"ל CNET. וזיכרו, כשאתם חושבים כמה עליכם להציע, עמלת ביטול על עסקת CBS היא 35 מיליון דולר, או כ-22 סנט למניה.



ובינתיים הזוכה הגדולה כאן היא קרן הגידור ג'נה, הנלחמת על מינוי דירקטוריון משלה ב-CNET. בתחילת השבוע אישר בית המשפט העליון בדלאוור לג'נה להמשיך בקיום המאבק. אך במקום להתכסח עם הנהלת החברה, ג'נה זכתה בתשואה שמנה ומיידית על השקעתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully