וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: להחמיר בעונשי המאסר של מורשעי פרשת הפטריארכיה היוונית

נורית רוט

18.5.2008 / 9:15

מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה: "דרוש עונש מאסר דו-ספרתי ארוך"



פרקליטות המדינה מערערת לביהמ"ש העליון על הכרעת הדין ועל גזר הדין שניתנו בעניינו של דוד מורגנשטרן וכן על גזר הדין שהוטל על יעקב רבינוביץ - שני אנשי העסקים שהורשעו בנובמבר 2007 בעבירות מרמה וזיוף בקשר לפרשת ההונאה של קרקעות הפטריארכיה היוונית בירושלים.



לפני כחודש וחצי גזר שופט בית משפט המחוזי בירושלים משה גל 4.5 שנות מאסר בפועל על רבינוביץ, ושנה וחצי מאסר בפועל על מורגנשטרן. השניים יוצגו על ידי עו"ד שמעון דולן.



"מדובר באחת מפרשיות ההונאה הגדולות והמתוחכמות ביותר שהתרחשו אי פעם בתחום עסקאות המקרקעין במדינת ישראל", קובע השופט משה גל בגזר הדין.



רבינוביץ, הנאשם המרכזי בפרשה, ומורגנשטרן הורשעו בכך ששכנעו את רשויות המדינה בקיומה של אפשרות לחכור לתקופה נוספת מהפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית קרקעות המצויות במרכז ירושלים ואשר החכירה המקורית לגביהן אמורה להסתיים באמצע מאה זו.



לשם כך הקצתה המדינה, באמצעות קק"ל, סכום של 20 מיליון דולר שהועבר כביכול לידי הפטריארך, אולם למעשה הגיע לידי רבינוביץ ואדם נוסף.



השופט קבע כי כתוצאה מעסקות למראית עין שאותן יזם רבינוביץ הצליחו השניים להניח ידיהם על כספי ציבור אשר הוקצו במיוחד לשם הארכת זכויות חכירה בקרקעות בעלות חשיבות אסטרטגית, בשטח של כ-520 דונם, הרשומות על שם הפטריארכיה. בין היתר נקבע בהכרעת הדין כי רבינוביץ, בסיועו של מורנגנשטרן, זייף את חתימתו של הפטריארך היווני על גבי מסמכים רבים.



בערעור טוענת המדינה, באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד אפרת ברזילי, כי היה על בית המשפט להרשיע את מורגנשטרן כמבצע עיקרי של עבירות המרמה והזיוף ולא כמסייע לביצוע העבירות, ובהתאם לכך אף להחמיר בעונשו, בדומה לעונש שהוטל על רבינוביץ. עוד טוענת המדינה כי היה על בית המשפט להטיל על המורשעים "עונש מאסר דו-ספרתי ארוך".



בערעור נטען עוד כי על אף שמעמדו של רבינוביץ היה גבוה משל מורגנשטרן, תרומתו של מורגנשטרן לעסקים היתה רבה ומעמדו היה כשותף ולא כעוזר. על פי הנטען, המצב בו מורגנשטרן היה שותף פעיל בעסקת המרמה, "החל במצג שווא של ניהול מו"מ (מול עו"ד יעקב וינרוט), דרך תרומה ליצירת מעמד החתימה הפיקטיווי ועד תרומה למעמד החתימה עצמו ואף להברחת הכספים, הוא ודאי מצב של ביצוע בצוותא", בפרט כאשר מורגנשטרן הוא שותף ברווחים שהופקו מהתרמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully