וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן קרלייל חוזרת לתחום הבטחוני: רכשה את חטיבת הייעוץ לממשל של בוז אלן תמורת 2.54 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

18.5.2008 / 9:39

קרלייל יצאה מהתחום הבטחוני על רקע ביקורת על קשריה במזרח התיכון



חברת הייעוץ בוז אלן המילטון תמכור את נתח השליטה בחטיבת הייעוץ לממשל שבבעלותה, לחברת ההשקעה הפרטית קרלייל גרופ, תמורת 2.54 מיליארד דולר. מכירת החטיבה היא חלק ממהלך נרחב יותר של בוז אלן לפיצול חטיבות הייעוץ המסחריות והממשלתיות שלה. בוז אלן מעורבת בכמה פרויקטים רגישים מבחינת סודיות, ביניהם סיוע בהקמת תחנת החלל הבינלאומית של נאס"א.



בד בבד עם ההשקעה של קרלייל, החטיבה המסחרית של בוז אלן תופרד לחלוטין מהחברה, ותהיה בבעלות מנהליה. הנהלת החטיבה הממשלתית אינה צפויה להשתנות, ולקרלייל אינה צפויה להיות מעורבת בניהול השוטף של החברה. על העסקה לקבל את אישור בעלי המניות של בוז אלן, ואישור רגולטורי.



העסקה צפויה להצית מחדש את השאלות לגבי כוחה והשפעתה של קרלייל בוושינגטון הבירה - נושא שהחברה מנסה להשקיט במשך שנים. לחברה אף קשרים עם משקיעים זרים רבים - ביניהם משקיעים במזרח התיכון. בין היתר מושקעת בקרלייל קרן מובאדאלה דוולופמנט מאבו דאבי, שרכשה 7.5% מקרלייל תמורת 1.35 מיליארד דולר.



על מנת להשקיט את החששות, החברה ביקשה מחברי משפחת בן לאדן למשוך את השקעותיהם בקרן והורידה מרשימת מקבלי השכר שלה מנהיגי מדינות לשעבר כמו ג'ורג' בוש האב וג'ון מייג'ור הבריטי. קרלייל אף הפחיתה את אחזקותיה במגזרי התעופה-חלל והביטחון לכ-6% כיום, לעומת כ-20% משנות ה-90'.



עם זאת, העסקה הנוכחית צפויה להחזיר את קרלייל ללב תחום זה - בוז אלן אמנם אינה מייצרת מטוסים, אך יועציה מעורבים בניהול תכניות לוויין של חיל האוויר האמריקאי, פיתוח המשרד לבטחון פנים בארה"ב וניהול חוזי הבטחון של הפנטגון עם קבלניות חיצוניות.



העסקה בין בוז אלן וקרלייל, שתיים מהחברות המקושרות ביותר בבירה האמריקנית, מעידה על רווחיות שוק הפעילות בנושאים רגישים מבחינה צבאית ומודיעינית עבור הממשל האמריקאי, שתלוי יותר ויותר במיקור חוץ של חלק מהפעילויות הביטחוניות. חטיבת הייעוץ לממשל של בוז אלן היא בעלת הכנסות שנתיות בסך 3.5 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully