וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים מוריד את מחיר היעד לשטראוס גרופ

יעל פולק

18.5.2008 / 10:41

בפועלים משאירים המלצה של "תשואת שוק" למניה במחיר יעד של 54 שקל למניה - נמוך ב-8.5% ממחיר היעד הקודם. הסיכון - הירידה בביקוש

בבנק הפועלים סוקרים את שטראוס גרופ ומסבירים כי "לשני אלמנטים השפעה מהותית על תוצאות שטראוס ב-2008: תזמון העלאות המחירים, שיכול להביא לשונות גדולה בין תוצאות הרבעונים, וקצב התייקרות חומרי הגלם. ככל שהקצב מהיר יותר - קשה יותר לגלגל את העליות לצרכן". בפועלים משאירים המלצה של "תשואת שוק" למניה במחיר יעד של 54 שקל למניה - כאשר הבוקר נסחרה המניה במחיר של 53.95 שקל. ההמלצה הקודמת של הבנק הייתה אף היא "תשואת שוק" - אך מחיר היעד הקודם היה גבוה ב-8.5% מזה הנוכחי - כ-58.6 שקל למניה.

הבעיה העיקרית שעלולה לסכן את רווחי החברה, לטענת האנליסטים, היא ירידה בביקוש הצרכנים. אמנם התייקרות הקפה הירוק - המהווה את מרבית פעילותה של שטראוס בחו"ל - יכולה להוביל בשחיקה ברווחיות, אך ההתייקרות אינה בלעדית לשטראוס וגם המתחרות יאלצו להתמודד עם הבעיה. בבנק מתייחסים להודעה של שטראוס גרופ לגבי הסכם עם חברת ההשקעות Capital TPG למכירת 25% מהון המניות של פעילות הקפה של החברה. האנליסטים מציינים כי "סכום הכסף המגוייס מצטרף אל גיוס ההון באג"ח במהלך פברואר 2007, ולהערכתנו ישמש להמשך התרחבותה באזורים גיאוגרפים חדשים דרך רכישת פעילויות קיימות".

בתחזיות הבנק לשנה הקרובה מתייחסים גם להשקת יוגורט מולר על ידי המתחרה של שטראוס - טרה. להערכת הבנק, "במהלך הרבעון הראשון לא צפויה פגיעה במכירות שטראוס, בין היתר, לאור עוצמת המותג דנונה. הימנעות השחקניות בתחום ממלחמת מחירים הנה בשורה חיובית". על אף הערכה לגידול של 8% בהכנסות - שינבע בעיקרו מגידול בהכנסות הבינלאומיות - בשורה התחתונה מעריכים בבנק הפועלים, כי "הרווחיות הנקייה המתוקנת (בניכוי הוצאות והכנסות חד פעמיות) תצטמצם מרמה של 4.5% ב-2007 לרמה של 3.8% ב-2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully