וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה פותחת את ערוצי התקשורת

אמיתי זיו

18.5.2008 / 10:47

החשב הכללי באוצר מנסח בימים אלה שלושה מכרזים גדולים לציוד תקשורת בהיקף שמוערך במשרד ב"מאות מיליוני שקלים"

החשב הכללי באוצר מנסח בימים אלה שלושה מכרזים גדולים לציוד תקשורת בהיקף שמוערך במשרד ב"מאות מיליוני שקלים". המכרזים עתידים לצאת בחודשים הקרובים - לפני סוף 2008 - וללא ספק יעוררו עניין אצל כל יצרניות ציוד התקשורת וחברות השירותים בענף. המכרז הראשון הוא על צירי PRI ושירותי הטלפוניה הפנים-ארצית של הממשלה. צירי PRI הם צירי תקשורת מרובי שלוחות שמשרתים מוסדות ועסקים גדולים. הכוונה של החשב הכללי היא להעמיד למכרז את צירי ה-PRI שמשרתים את כל קריות הממשלה, כאשר החברה הזוכה תפרוס את הצירים עבור הממשלה ותספק את כלל השיחות הקוויות עבורה. את השירות הזה מספקת כיום לממשלה חברת בזק, וצפויות להתחרות בו כל החברות במשק בעלות רישיון לטלפוניה פנים-ארצית - 012 סמייל, HOT ונטוויז'ן-ברק, באמצעות חברת גלובקול. גם בזק, כמובן, תשתתף במכרז. בנוסף, תיתכן גם השתתפות של חברות הסלולר פרטנר וסלקום, שלהן רישיון גם לתקשורת נייחת. מכרז זה מוערך ב-50 מיליון שקל. מהחשכ"ל נמסר בתגובה: "הוחלט לצאת למכרזים בתחומים אלה כדי להוביל הן להורדת עלויות ולקבלת רמות שירות גבוהות יותר".

המכרז השני שעליו עמלים בחשכ"ל הוא לשירות טלפוניה מנוהל (Hosted) - בגלל החדשנות המתמדת בענף, ארגונים רבים עוברים לשירות מרכזיות מנוהל חיצונית, במקום לרכוש את הציוד בעצמן. מדובר במתכונת הפעלה של מרכזיות במיקור-חוץ הדומה לליסינג. היתרון בשירות המנוהל הוא שניתן לעדכן את הציוד בקלות. בעקבות התפתחות רשתות ה-IP, המרכזיות עצמן אינן צריכות להימצא בארגון, ויכולות להיות מנוהלות במשרדי החברה שמבצעת את הפרויקט. גם מכרז זה מוערך בשווי חלופי של רכישת ציוד בעשרות מיליוני שקלים. מהחשכ"ל נמסר: "כדי לשלב טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בתחום הטלפוניה, תוך דרישה לאמצעי שרידות וגיבוי אשר יבטיחו רציפות במתן השירות, בכוונת מינהל הרכש הממשלתי לפרסם מכרז בתחום זה. מתכונת מכרז זה טרם הוגדרה סופית". במכרז זה צפויות להשתתף אותן חברות שכבר צוינו.


המכרז השלישי שיפרסם החשכ"ל נוגע לשני סוגי ציוד תקשורת לרשתות מחשבים: נתבים ומתגים (ראוטרים וסוויצ'ים). חברות הפעילות בתחום הזה הן יצרניות ציוד כמו סיסקו, נורטל, ג'וניפר, 3COM ואחרות, אך ייתכן שהן ייוצגו על ידי אגרגטוריות כמו בינת ומלמ-תים. מהחשכ"ל נמסר בתגובה: "ציוד זה יהווה בסיס לרשתות תקשורת נתונים ומערכות מידע במשרדי הממשלה ויחידות הסמך. תחום זה מתחדש בקצב מהיר, ועל כן יש לעדכנו בצורה שוטפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully