וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדית' וויטני: אנחנו רק באמצע המשבר מבחינת הבנקים; הבועה הבאה תתפתח מרגולציית יתר

יובל מעוז

18.5.2008 / 10:46

"יכולת ההישרדות של הבנקים תלויה בעיקר ביכולת שלהם לגייס הון"



"לא הגענו לאמצע המשבר מבחינת הבנקים בארה"ב. יכולת ההישרדות של הבנקים תלויה בעיקר ביכולת שלהם לגייס הון", כך אמרה מרדית' וויטני - אנליסטית הבנקים של בית ההשקעות אופנהיימר העולמי - בוועידה השנתית של אופנהיימר ישראל הנערכת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. "הבנקים הולכים להישאר תחת לחץ השנה. טריליוני דולרים עומדים להיות בסכנה בגלל איגוח נכסים".



וויטני התפרסמה בהמלצת ה"מכירה" שהעניקה לבנק האמריקאי בסוף 2007. המלצה זו משכה את תשומת לב השוק וחזתה נכונה את ביצועי החסר של הבנק, את קיצוץ הדיווידנד שלו ואת מחיקותיו.



"אנו נמצאים כעת רק בשלב המחיקות של הנכסים המגובים בסאבפריים - אך שרשרת המחיקות עוד לפנינו. שרשרת הנכסים המגובים מורכבת מנכסי Alt-A (דירוג אשראי למשכנתא המבטא סיכון בטוח יותר מסאפבריים ומסוכן יותר מפריים), פריים ואחר כך נכסי נדל"ן מסחרי. הקריסה הנוכחית מבטאת רק מחיקות של נכסי הסאבפריים כשכל שאר השרשרת עוד לפנינו".



וויטני חוזה כי הבועה הבאה תתפתח דווקא מצד הרגולציה: "כיום הרגולציה נוקשה מדי. הבועה הבאה לא תהיה כמו בועת האינטרנט או האשראי. אך מסתמן כי הרגולטורים נוקטים פעולה בצורה חריפה מדי. על המוסדות הפיננסים מופעלת רגולציית יתר אשר פוגעת בנזילות בשוק וזה פוגע בו בטווח המיידי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully