וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת פישמן תשקיע 550 מיליון יורו בבלארוס

מיכאל רוכוורגר

18.5.2008 / 11:41

תקים פארק היי טק במינסק באמצעות החברות כלכלית ירושלים מבני תעשייה ודרבן השקעות שרכשו את הזכויות להקמת הפארק

חברות הנדל"ן הציבוריות - כלכלית ירושלים, מבני תעשיה ודרבן השקעות - שבשליטת אליעזר פישמן מדווחות היום על עסקה גדולה, במינסק, בלארוס. החברות רכשו באמצעות חברת סוויטלנד את מלוא המניות של חברה זרה, אשר בידיה זכויות בבלארוס להקמת פארק היי-טק. סוויטלנד היא חברת הבת של חברת מירלנד המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת פישמן ברוסיה ומדינות חבר העמים. הרכישה התבצעה תמורת 2.4 מיליון יורו. הפארק צפוי להשתרע על פני שטח בנוי כולל של 540 אלף מ"ר. ההשקעה הכוללת הנאמדת להקמת הפרויקט הינה 550 מיליון יורו. בכוונת החברות להקים בפארק מבני משרדים, מחקר, תעשייה, מלון, בתי מגורים ומתקני ספורט ובידור. עבודות ההקמה וההסבה של הקרקע צפויות להימשך כשנתיים, לאחר קבלת כל האישורים וההיתרים הנדרשים.

לצורך ביצוע הפרויקט תחזיק סוויטלנד (במישרין ובעקיפין) ב-95% ממניות החברה המנהלת. יתרת מניותיה של החברה המנהלת, תוחזקנה בידי שותף זר, אשר התחייב לנהל בפועל את הקמת הפרויקט. במסגרת ההסכם בין הצדדים, התחייבה סוויטלנד להעמיד לחברה המנהלת את מלוא המימון הנדרש לצורך ההשקעות הנחוצות להקמת הפרויקט. סוויטלנד תהיה זכאית לכל רווחי החברה המנהלת מהפרויקט עד להחזר מלוא השקעתה, בתוספת ריבית שנקבעה. רק לאחר מכן יהיה זכאי מנהל הפרויקט לקבל את חלקו (5%) ברווחי החברה המנהלת.

תכנון הפרויקט והקמתו צפויים להתבצע בשלושה שלבים במשך תקופה של כ-6.5 שנים, כך שבשלב זה מציינות החברות, לא ניתן להעריך עדיין מה יהיו ההכנסות בגין פרויקט זה. כמו כן, סוכם כי 14% משטחי המבנים שייבנו בפרויקט, יועברו לבעלות הרפובליקה של בלארוס ללא תמורה. הרפובליקה של בלארוס, מצידה, התחייבה לדאוג לקיומם של התנאים הציבוריים הנדרשים ליישום ההשקעה בפרויקט. כמו כן התחייבה לסייע בהתאם להוראות החוק בכל הקשור בביצוע הפרויקט, לשמור על זכויות החברה הזרה, ולהגן על השקעתה בפרויקט בהתאם להוראות הסכם ההשקעה והחוק. עוד התחייבה בלארוס לשאת בכל העלויות הכרוכות בהקמת התשתיות ההנדסיות ותשתיות התחבורה הנדרשות להקמת הפרויקט ולפעילותו השוטפת.

בתוך כך, הגדילה כלכלית ירושלים בשבועות אחרונים, את אחזקתה במירלנד (לכ-27.3%), זאת לאחר שרכשה במהלך המסחר בבורסת AIM בלונדון, את מניות החברה, בהיקף של כ-2 מיליון שקל. מניית מירלנד רשמה ב-12 החודשים האחרונים, תשואה שלילית של כ-25%, בדומה לביצועים של מדד ה-EPRA, המייצג את ביצועי חברות הנדל"ן הציבוריות הנסחרות באירופה. כיום נסחרת מירלנד לפי שווי שוק של כ-942 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully