וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: אינפלציה של 4% ב-2008

טל לוי

18.5.2008 / 11:54

סבורים כי האינפלציה הגבוהה שנרשמה בחודשים האחרונים תמשך גם בהמשך השנה. בבנק צופים כי מדד מאי יסתכם ב-0.7% ויוני ב-0.4%

בבנק הפועלים סבורים כי האינפלציה הגבוהה שנרשמה בחודשים האחרונים תמשך גם בהמשך השנה. בבנק צופים כי מדד המחירים לצרכן למאי יסתכם ב-0.7% וביוני ב-0.4%. מדד המחירים לצרכן עבור חודש אפריל הפתיע כשזינק ב-1.5%. אם בסוף אפריל העריכו בבנק ישראל כי האינפלציה תסתכם ב-3% ב-2008, הרי שכעת מדובר בתחזית לאינפלציה של 4% בסיכום כל השנה. מדובר בתחזית החורגת מיעד האינפלציה הממשלתי - 3%-1% לשנה.

מדד מאי צפוי להיות מושפע מעליות במחירי המזון, הדלק ושירותי הדיור בבעלות הדיירים. בנוסף, תשפיע המשך העלייה העונתית בסעיף ההלבשה וההנעלה - במיוחד עם המשך כניסת פריטי הקיץ לחנויות. אולם, הירידה במחירי הפירות והירקות תמתן עליות אלו.

שיעור האינפלציה החזוי ל-12 החודשים הקרובים עומד על 3.1%. הערכה זו משקפת את העלייה בסביבת האינפלציה שמקורה בגידול בביקושים המקומיים ועליית סביבת האינפלציה בחו"ל ובפרט את העלייה במחירי המזון. "עם זאת, אנו מעריכים שההאצה באינפלציה היא תופעה זמנית שצפויה להתפוגג בשנת 2009. זאת, כתוצאה של העלאה הדרגתית בריבית בנק ישראל בחודשים הקרובים, האטה בצמיחת המשק הישראלי ותיקון מסוים של חלק מעליית מחירי הסחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully