וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון ביבי - המועמד המוביל לתפקיד מנהל מינהל מקרקעי ישראל

עמירם כהן

18.5.2008 / 12:59

מולו מועמד ראש עיריית רמלה יואל לביא

על תפקיד מנהל המינהל, אחד התפקידים המשפיעים ביותר בשרות הציבורי, מתמודד למול ביבי אל"מ (מיל) וראש עיריית רמלה יואל לביא. לביא המזוהה עם קדימה, הוא המועמד המועדף על שר השיכון ויו"ר מינהל מקרקעי ישראל זאב בוים ועל ראש הממשלה אהוד אולמרט.



בראשית השנה, לאחר שאפרתי הודיע על כוונתו לפרוש, הוצע התפקיד למנכ"ל אפריקה ישראל (לשעבר) ארז מלצר, שדחה את ההצעה ולאחר מכן למנכ"ל משרד השיכון תא"ל (מיל) אריה בר, שסירב גם הוא. בר עשוי להתמודד על תפקיד ראש עיריית באר שבע. כמו כן הוזכר שמו יו"ר המועצה האזורית נחל שורק, אלי אסקוזידו, ממקורביו של ראש הממשלה.



מינויו של לביא הוטל בספק, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, קבע בחוו"ד שמסר בחודש שעבר ליו"ר המינהל, כי הממשלה אינה רשאית למנות את לביא לתפקיד וזאת מהסיבות הבאות:



- על המשטרה לחקור עניינים המחייבים המשך חקירה, שעלו מתלונת מבקר עיריית רמלה ובכירים אחרים בעירייה כנגד לביא, תלונות העוסקות בחשד להפרת סדרי מינהל תקין.



- ועדת האיתור המקצועית שמונתה על ידי יו"ר המינהל לאתר את המועמד לא הצביעה על היתרון שיש למועמד בעל זיקה פוליטית לשר (יואל לביא) על פני מועמדים אחרים נעדרי זיהוי פוליטי.



- לביא התבטא בהזדמנויות שונות התבטאויות הנוגעות בציבור הערבי בישראל בצורה גזענית ופוגעת.



בתגובה לפסילה תבע לביא ממזוז לבטל את חוו"ד ומאחר שמזוז לא עשה זאת, הוא מתכוון לעתור לבג"צ שיורה לבטלה. לדעת המקורות במגזר החקלאי, אין סיכוי רב לעתירה להתקבל בבג"צ, אם אכן תוגש על ידי לביא.

על פי הערכת המקורות, לאחר פסילת לביא וסירובם של המועמדים האחרים לקבל את התפקיד, יעדיפו אולמרט ובוים למנות את ביבי, מועמד בעל ניסיון רב בעבודת המינהל ונעדר זהות פוליטית. ביבי מזוהה עם דרכו הניהולית של אפרתי, שלא ליזום מהלכים שיעוררו מחלוקות פוליטיות, כגון מהלך להסדרת קרקעות הבדווים בנגב, הסדרת הנושא של חוות בודדים בנגב, עגון זכויות החקלאים בקרקע ומהלך להפשרה מסיבית של קרקעות חקלאיות לבנייה וכי ימשיך בדרכו של אפרתי: "ניהול פקידותי ואפור של המינהל", כלשונם של המקורות.



בכירים בהתיישבות החקלאית קראו בסוף השבוע למני מזוז לפסול את עצמו מעיסוק במינוי מנהל מינהל מקרקעי ישראל בעוד שאחותו, שולה בן צבי, מכהנת בתפקיד בכיר במינהל. בן צבי היא מנהלת האגף החקלאי במינהל מקרקעי ישראל: "ממי שמופקד על מערכת החוק במדינת ישראל אנו מצפים לזהירות יתר ולא להביא את עצמו לידי ניגוד עניינים בלתי נסבל", אמרו הבכירים בהתיישבות.



הודעת הבכירים נוגעת לחו"ד משפטית, שמסר מזוז לממשלה בה הוא פסל את ראש עיריית רמלה יואל לביא, מלמלא את תפקיד מנהל המינהל.



היועץ המשפטי פסל את לביא בשל החקירה שעדיין לא הסתיימה בתלונה פלילית נגד לביא שהגיש מבקר עיריית רמלה, בגין העדר ?היתרון הנוסף" הנדרש ממועמד בעל זיקה פוליטית (קדימה) להיבחר לתפקיד בכיר במגזר הציבורי, ובשל התבטאויות גזעניות של לביא כנגד הציבור הערבי.



ההתיישבות תומכת במינויו של לביא החלוק בעמדותיו על עמדותיהם של ראשי המינהל הנוכחיים בהם מנהל המינהל יעקב אפרתי ואחותו של מזוז שולה בן צבי בנושאים הקשורים לקרקעות החקלאיות. בעקבות פסילתו של לביא התחזקה מועמדתו של מנהל מחוז מרכז במינהל ירון ביבי המזוהה עם עמדותיו של יעקב אפרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully