וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים במגזר הפיננסים של לונדון מרגישים את ההאטה: מספר מחפשי העבודה בשיא של 3 וחצי שנים

עפרה שלו

18.5.2008 / 14:22

המשכורת הממוצעת והבונוסים ירדו; מספר הימים הנדרש למציאת עבודה - 57



העובדים במגזר הפיננסים של לונדון מתחילים להרגיש את ההאטה. מספר האנשים שחיפשו עבודה בחברות שירותי פיננסים באפריל היה הגבוה ביותר בשלוש וחצי השנים האחרונות. מספר מחפשי העבודה היה גבוה אף ממספר מודעות הדרושים והמשכורת הממוצעת ירדה - על פי מחקר שפורסם בסוף השבוע.



כ-11,840 איש חיפשו עבודה בתחום שירותי הפיננסים בלונדון באפריל, עלייה של 20% ביחס למארס - כך עולה ממחקר של חברת ההשמה מורגן מקינלי. מספר מחפשי העבודה היה גדול גם ממספר המשרות הפנויות בשוק באפריל שהסתכם ב-8,946.



המשכורת הממוצעת במגזר, לפי המחקר, ירדה באפריל ב-2% ל-48,807 ליש"ט (כ-99 אלף דולר). גם הבונוסים צפויים להיפגע. לפי תחזיות של המרכז למחקר כלכלי ועסקי, הבונוסים עשויים לצנוח ב-40% ל-5.1 מיליארד ליש"ט (10.35 מיליארד דולר) ב-2008 - שפל של חמש שנים.



הזמן הממוצע הדרוש למציאת עבודה עלה באפריל ל-57 יום מ-50 יום בשנה הקודמת, על פי המחקר של מורגן מקינלי.



בגלל מחיקות העתק שרשמו חברות הפיננסים בעקבות משבר הסאבפריים - הן פיטרו 70 אלף עובדים לפחות בארה"ב ובאירופה. ספקית הנתונים אקספריאן צופה כי מספר המפוטרים יגיע ל-240 אלף עד סוף השנה. מספר המפוטרים בבנקים בלונדון עשוי להגיע ל-40 אלף עד סוף השנה, על פי .



הקיצוצים בבונוסים ופיטורי העובדים בסיטי של לונדון מתחילים לתת אותות בכלכלה הבריטית. אחד השווקים שנפגעים הוא שוק בתי היוקרה הסובל מירידה במחירים. על פי סקר של סוכנות הנדל"ן סאווילס, ברבעון הראשון נרשמה ירידה של 1.5% במחירי הבתים בטווח של מיליון עד 5 מיליון ליש"ט. זאת, לאחר שברבעון האחרון של 2007 נרשמה ירידה של 2% במחירי הבתים בטווח זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully