וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרי כהן, מנכ"ל ניופאן טלקום והבן של מנכ"ל פרטנר לשעבר: אני מסתובב באותה נוחות בפרטנר ובסלקום

אמיתי זיו

18.5.2008 / 15:12

כהן, בראיון לקראת ההשקה של ה-HTC דיימונד - מכשיר הדגל של החברה: "מנהל חכם ידאג שלעובד שלו יהיה מכשיר שהעובד יוכל לעבוד 24 שעות ביממה"

"המפעילים היו פעורי פה כשהם ראו המכשיר, זה מכשיר דור שלוש וחצי עם מהירויות גלישה גבוהות של 7.2 מגה לשנייה ומצלמה מתקדמת, והוא המכשיר הראשון בעולם עם מערכת הפעלה ווינדוס מוביל 6.1 פרופישנל. יש לו כל מיני פיצ'רים נחמדים. למשל, כשיורד גשם בחוץ, אז מערכת ההפעלה מתעדכנת במצב מזג האוויר ורואים טיפות של גשם יורדות על המסך ווישר עובר ומנקה אותן". כהן לא שוכח להזכיר שמכשיר האייפון עם יכולות דור שלישי טרם הושק.

HTC היא חברה טיוואנית שמתמחה במכשירים חכמים - סמארטפונים ומחשבי כף יד. החברה יצרה בעבר בעיקר מכשירים עבור מפיצים אחרים, כמו HP, טושיבה ו-iMate אך בשנים האחרונות החליטה החברה לנטוש את המודל העסקי הזה וכיום היא מייצרת ומשווקת בעצמה את מכשיריה.



החברה פוגשת את השוק הישראלי לראשונה ב-2006. באותה שנה מוקמת ניופאן טלקום, חברה בבעלות משותפת של ניופאן ועמרי כהן. כהן, היזם הצעיר והנמרץ, אז רק בן 27, מכהן מאז גם כמנכ"ל החברה. בהשכלתו למד כהן מנהל עסקים, אך לא סיים את התואר. פרט טריוויה מעניין נוסף הוא שאביו, עמיקם כהן, היה המנכ"ל הקודם של חברת פרטנר. בהקשר הזה מבהיר כהן: "אין לי יחס מועדף בפרטנר, אני מסתובב באותה נוחות במסדרונות פרטנר וסלקום".



בכל אופן, ניופאן טלקום מוקמת לפני שידוע אילו מכשירים ייבואו ארצה. החברה יוצאת למסע חיפושים אחר מכשירי סלולר חכמים, ואחרי בדיקות מחליטים על ייבוא של מותגי HTC. ניופאן טלקום משווקת באופן מוגבל במכירה ישירה דרך אתר האינטרנט של החברה, אך עיקר השיווק הוא דרך מפעילות הסלולר בטכנולוגיית GSM, כאשר כיום בפרטנר משווק מכשיר הקווליר שזוכה להצלחה ובסלקום מכשירי ה-Athena וה-TyTN. את מכשיר ה-Dual Touch שנבדק בסלקום הוחלט בסופו של דבר לא לשווק.



הערכות בשוק הן שב-2007 נמכרו כ-20 אלף מכשירי החברה. לשם השוואה, דגם N95 של נוקיה, שהוא דגם אחד מיני רבים, נמכר עד כה בכ-80 אלף יחידות.



ואכן, אין זה סוד שמוצרי HTC ממוצבים כמתקדמים, יקרים ונישתיים באופיים, בדגש על השוק העסקי. "זאת נישה הולכת וגדלה ואנחנו מחפשים הזדמנויות עסקיות נוספות", מסביר כהן, "אנחנו רואים שאנשים אוהבים מכשירים מהעולם העסקי ומהכשירים מגיעים גם לחברי הנהלה יותר זוטרה, סטודנטים ואפילו ילדים, שמסתגלים למכשירים מתקדמים במהירות". כהן מוסיף ואומר ש"מנהל חכם ידאג שלעובד שלו יהיה מכשיר שהעובד יוכל לעבוד 24 שעות ביממה".



כאמור, כחלק מניסיונות ההתרחבות של ניופאן טלקום, החברה תייבא לארץ את מכשיר ה-HTC דיימונד בעוד כחודשיים. המכשיר, שיימכר לפי ההערכות בטווח מחירים של בין 800 ל-1200 דולר, דומה מאד מבחינה חיצונית לאייפון, וכך גם במספר פיצ'רים כמו דפדפן אינטרנט מתקדם עם יכולות זום. זו הולכת להיות תחרות קשה כי מלבד הדיימונד, גם יבואניות הסלולר האחרות צפויות להשיק מכשירים שיתחרו באופן ישיר באייפון של אפל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully