וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הביטוח של סין מפגרת בכמה עשורים אחרי המערב - רק 5% מהנזקים מבוטחים

TheMarker

18.5.2008 / 15:52

הנזקים מהרעש נאמדים ב-20 מיליארד דולר



רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את סין חשפה כי תעשיית הביטוח במדינה מפגרת בכמה עשורים אחרי תעשיות הביטוח של הכלכלות הגדולות בעולם. רק כ-5% מהנזקים של רעידת האדמה באזור סצ'ואן, הנאמדים ב-20 מיליארד דולר, מבוטחים, לפי דיווח של בלומברג המסתמך על הערכות הממשלה. לשם השוואה, בסופת ההוריקן קתרינה כמחצית מהנזקים, הנאמדים ב-120 מיליארד דולר, היו מבוטחים על ידי חברות הביטוח או הממשלה הפדרלית.



רעידת האדמה בחבל סצ'ואן, החזקה ביותר שידעה סין מאז 1950, גבתה, לפי ההערכות, את חייהם של 22 אלף איש עד כה. הרעש, בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר, הרס בתים ובניינים ב-44 מחוזות בסצ'ואן, והשפיע ישירות על כמחצית מ-20 מיליון התושבים המתגוררים באזור. לפחות 30 אלף איש נותרו קבורים מתחת להריסות.



ג’נג לינג מ-ICBC קרדי סוויס איסט מנג'מנט, אמר לבלומברג כי "רעידת האדמה ממחישה כי לחברות הביטוח יש עוד מקום רב לחדירה בסין הכפרית". לדבריו, "יהיה מומנטום חזק יותר ותמיכה ממשלתית גדולה יותר לעשות זאת לאחר אסונות הטבע שהתרחשו השנה". על פי נתונים של KPMG אינטרנשונל, רק 4% מתוך 1.3 מיליארד אזרחי סין מחזיקים בסוג כלשהו ביטוח חיים, וזאת לעומת 77% בארה"ב שמחזיקים בביטוח כזה.



מייקל ספרנגר, אנליסט במינכן רה, חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, אמר לבלומברג כי "אם אסון כזה היה מתרחש באירופה או בארה"ב, סדר הגודל של תביעות הביטוח היה שונה מאוד". לטענתו, "שיעורי הכיסוי של אסונות טבע נמוך מאוד ברחבי אסיה, והוא לרוב חד ספרתי". אנליסטים של חברת סוכנות דירוג האשראי פיץ' כתבו בדו"ח שפורסם ב-15 במאי, כי "לרעידת האדמה לא צפויה להיות השפעה משמעותית על המאזנים של חברות הביטוח הסיניות".



חברת הביטוח צ'יינה לייף, השולטת ב-60%-70% משוק האזורים הכפריים בסין, תשלם, על פי הערכות של הבנק סיטיגרופ, תביעות ביטוחי חיים בהיקף של 500 מיליון יואן עד מיליארד יואן בעקבות רעידת האדמה. לחברה יש 110 אלף לקוחות באזור שנפגע מהרעש. נכון ל-14 במאי, לפי נתונים ממשלתיים, חברות הביטוח הסיניות שילמו עד כה 1.7 מיליון יואן על תביעות הקשורות לרעידת האדמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully