וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס בצעד לא שגרתי: תקרקע חלק מצי המטוסים בשל זינוק במחירי הדלק

TheMarker

18.5.2008 / 16:11

ווילי וולש, המנכ"ל ויתר על בונוס של 700 אלף ליש"ט

השינוי החד בתוצאות הכספיות קשור, כמובן, בזינוק של מחירי הדלק. הדלק למטוסים חצה את רף 1,300 הדולר לטונה בשבוע שעבר. לתחזיות העגומות תורם גם הביקוש החלש לטיסות.



בריטיש איירווייס הורידה כבר את מחירי הכרטיסים בכמה מן הטיסות לייעדי טווח ארוכים. לדוגמה, היא הציעה כרטיסי טיסה הלוך ושוב לניו יורק ב-249 ליש"ט (כ-500 דולר). מתוך סכום זה, תעריף הבסיס הוא 30 ליש"ט, והיתרה היא למסים ולתוספות תשלום על דלק. "זהו מרחץ דמים", אמר ל"טיימס אונליין" בכיר בתעשייה.



בריטיש איירווייס תקרקע את המטוסים הישנים שלה, שהם פחות חסכוניים בדלק. מנכ"ל החברה, ווילי וולש, אמר כי מדובר ככול הנראה במטוסים מדגם בואינג 747, 767 ו-737.



בשבוע שעבר דיווחה בריטיש איירווייס על תוצאות כספיות חזקות בשנת הכספים 2008-2007. היא השיגה יעד ישן של שולי רווח של 10%, ושילמה לצוות בונוסים בהיקף של 35 מיליון ליש"ט. כמו כן, היא שילמה למשקיעים דיווידנד, בפעם הראשונה זה שבע שנים. וולש ויתר על בונוס של 700 אלף ליש"ט, ואמר כי אין זה יאה לקבל בונוס לאור הכאוס המאפיין את פתיחת טרמינל 5 בשדה התעופה היתרו.



הכישלון בטרמינל 5 בהיתרו צפוי לפגוע בתוצאות הכספיות של בריטיש איירווייס גם השנה. הפגיעה מוערכת על ידי החברה ב-50-40 מיליון ליש"ט, בנוסף ל-18 מיליון הליש"ט שספגה בשנה שעברה. מחצית מהסכום קשור בעלויות נוספות, ומחציתו באובדן הכנסות. עתה, טרמינל 5 פועל ללא בעיות.



עם זאת, הבעיה העיקרית של בריטיש איירווייס תהיה הנפט. אם הנפט ימשיך להיסחר ב-120 דולר לחבית, הוא ימחק כליל את הרווח של בריטיש איירווייס השנה, אמר כריס אייברי, אנליסט בג'יי.פי. מורגן.



וולש אמר כי חידש את המשא ומתן עם אמריקן איירליינס וקונטיננטל איירליינס האמריקאיות, במטרה ליצור שיתוף פעולה טרנס אטנלנטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully