וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אינו מתערב בסכסוך בעלי מניות באופיר טורס: החברה הפכה לפרטית והדיון - לתיאורטי

עמית בן-ארויה

18.5.2008 / 17:09

חברת מוד אידאה אינטרנשיונל עיערה על הצעת הרכש שהוצאה בשנת 2005 על ידי חברת ארלינגטון למחזיקי מניות אופיר טורס מקרב הציבור

מוד וארלינגטון החזיקו במניותיה של חברת יופיטר - בעלת 79.8 אחוז ממניות אופיר טורס, שהיתה בשעתו חברה ציבורית שמניותיה נסחרו בבורסה.



בפברואר 2005 פירסמה ארלינגטון, שהחזיקה ב-75% ממניות יופיטר, הצעת רכש מלאה בה הציעה למחזיקי מניות אופיר מקרב הציבור לרכוש מהם את מניותיהם במחיר 300 אגורות למניה. בהצעה נקבע כי אם היא תעלה יפה, תימחקנה מניות אופיר מהמסחר בבורסה והיא תהפוך לחברה פרטית.



ימים ספורים לאחר פרסום ההצעה הגישה חברת מוד, שהחזיקה ב-25 אחוז ממניות יופיטר, תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לצו מניעה נגד ארלינגטון, בטענה כי פרסום הצעת הרכש עומד בסתירה להסכם שנערך בין השתיים במאי 98', ערב הנפקתה של אופיר בבורסה.



במרץ 2005 דחה בית המשפט את הערעור וקבע כי בהסכם לא נכללה הוראה המגבילה מי מהצדדים מפרסום הצעת רכש למניות הציבור באופיר, ולכן הצעת הרכש אינה נוגדת את ההסכם. על כך ערערה מוד לבית המשפט העליון, באמצעות עו"ד אורלי גיא.



השופט יוסף אלון, אליו הצטרפו השופטים אליקים רובינשטיין וסלים ג'ובראן, קבע כי הצעת הרכש והפיכתה של אופיר לחברה פרטית הושלמו לפני שלוש שנים, ולכן ערעורה של מוד הפך לתאורטי ואקדמי גרידא. אלון ציין כי יש לדחות את הערעור גם לגופו של עניין, שכן גם לדעתו ההסכם לא קבע מיגבלה על מי מהצדדים שיבקש לצאת בהצעת רכש לציבור וגם לא לאפשרות שבה תהפוך אופיר לחברה פרטית.



ערעור נוסף של מוד נסב על דרישתה מארלינגטון לאחר השלמת הצעת הרכש, למימוש אופצית ה-PUT לרכישת כל מניותיה של מוד ביופיטר, לפי ההסכם מ-98'. השתיים נחלקו בשאלה באיזו מבין שתי החלופות למימוש האופציה בחרה מוד. לטענת מוד, סכום הרכישה שהיה על ארלינגטון לשלם לה עמד על כ-7.8 מיליון שקל, לפי מחיר מניה שנקבע בסעיף מסוים בהסכם, בעוד שלטענת האחרונה סכום הרכישה הסתכם בכ-5.7 מיליון שקל, וזאת לפי סעיף אחר בהסכם שקבע שמחיר המניה יהיה כממוצע מחיר המניה בבורסה ב-90 ימי המסחר שקדמו לדרישה. בתביעה שהוגשה בעניין אימץ בית המשפט המחוזי את עמדתה של ארלינגטון.



גם בעניין זה נדחה הערעור. השופט אלון קבע כי מוד ציינה במפורש בדרישתה הראשונה מארלינגטון כי בחרה בחלופה השניה, שעל פיה שווי מניותיה ביופיטר ייקבע לפי מחיר מנית אופיר ב-90 ימי המסחר הקודמים בבורסה.



מוד חויבה בהוצאות ארלינגטון, שיוצגה על ידי עוה"ד חגי שלו ומייק ביטון, בסך 30 אלף שקל. (ע"א 3681/05; 8860/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully