וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 אלף איש רוצים אחוזים

גיא ליברמן

18.5.2008 / 20:12

עליית מחירי הנדל"ן למגורים בשנים האחרונות נותנת את אותותיה גם על שוק העבודה בתחום. תוך ארבע שנים גדל מספר המתווכים ב-133%

עליית מחירי הנדל"ן למגורים בשנים האחרונות, כמו גם העלייה בהיקפי ההשקעה באפיקי נדל"ן, נותנת את אותותיה גם על שוק העבודה בתחום. לפי נתוני רשם המתווכים שמפקח ומנפיק רישיונות לעסוק בתיווך, בסוף 2008 יגיע מספר המתווכים הפעילים ל-11 אלף, בעוד שבסוף 2007 היו רשומים 9,440 מתווכים; בסוף 2006 היו רשומים 7,494 מתווכים פעילים; וב-2005 היו רשומים 6,105 מתווכים. מדובר בעלייה משמעותית של כ-133% במספר המתווכים הפעילים בישראל בארבע השנים האחרונות. לדברי הרשם, המודעות לעסוק בתחום גדלה בשנים האחרונות בצורה ישירה למצבו המשתפר של הענף כולו, וכי הצפי נובע מעליות במספרים דומים בשנים האחרונות כמו גם מכמות הנרשמים למבחני הסמכה לתיווך המתקיימים ארבע פעמים בשנה.

מנכ"ל רשת התיווך אנגלו סכסון, חנן שלזינגר, מסכים כי יש קשר ישיר למצבו הטוב של הענף כיום, ומציין כי כמות המתווכים בחברה עלתה בחמש השנים האחרונות בכ-80%. "עד לפני כחמש שנים היה קשה לגייס אנשים לעבוד במקצוע, אבל עם השיפור במצב השוק, שבא לידי ביטוי בעיקר בהיקפי מכירות והשכרות גדולים בהרבה, עלה מספר המתווכים המורשים", אמר שלזינגר.

לדברי שלזינגר, סיבה נוספת לעלייה במספר המתווכים נעוצה בתדמית המשתפרת של מתווכי המקרקעין: "בעבר סבל הענף מתדמית שלילית, אלא שבשנים האחרונות מצטרפים יותר ויותר אנשים איכותיים לתחום, ומעבר לכך מורגש שיפור עצום בתחום המקצועיות של מתווכים, דבר שמקרין על האמינות הכללית של העוסקים בתחום. להערכתנו, כמות העסקות שבהן היו מעורבים בעבר מתווכים עמדו על כ-20% בלבד, וכיום המספר עומד על כ-35%, כך שנתח השוק של המתווכים עלה".

על מנת לעבוד כמתווך מורשה יש לעבור מבחן שעליו אחראי רשם המתווכים, אשר כפוף למשרד המשפטים. על פי נתוני הרשם, כ-90% מהניגשים למבחן כיום עוברים אותו, דבר המגדיל בצורה משמעותית את כמות המתווכים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully