וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה חוזר לישראל: הודיע כי בחר לוותר על המשך ההליך המשפטי המתנהל בעניין הסגרתו באיטליה

הילה רז

18.5.2008 / 20:45

עורכי הדין מסרו כי מאז נכלא לפני תשעה חודשים בבית הכלא בוורונה, נמצא יונה בבדידות ממשפחתו

בינואר 2008 נענה בית המשפט בונציה לבקשת ישראל והחליט כי יונה יוסגר לישראל. עורכי הדין מסרו כי מאז נכלא לפני תשעה חודשים בבית הכלא בוורונה, נמצא יונה בבדידות ממשפחתו.



יונה, שנמלט מישראל בתחילת אוגוסט 2007, נעצר ב-30 באוגוסט יחד עם אישתו תמר, סמוך למילאנו. במעצר בני הזוג השתתפו שוטרי משטרת איטליה, נציגי משטרת ישראל באירופה וכן חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה. מספר ימים לאחר ראיון שנתנה תמר לכלי תקשורת בישראל בו טענה כי אינו יודעת היכן נמצא בעלה וכי לא יצרה קשר עמו.



בתחילת אוקטובר 2007 הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה לממשלת איטליה בקשה להסגרתו של יונה לישראל. בין העבירות שבגינן יתבקש מעצרו של יונה, עם הסגרתו לישראל: רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, גניבה בידי מורשה, הלבנת הון ועבירות על חוק ניירות ערך. לפי הראיות שבידי המשטרה והפרקליטות, הונה בועז יונה מאות רוכשי דירות וגם בנקים וגנב וקיבל במרמה יותר מ-300 מיליון שקל.



העבירות לכאורה של רישום כוזב במסמכי תאגיד היו בהיקף של יותר ממיליארד שקל. לפי החשד, הצליח יונה להסתיר במשך זמן רב את המעשים הללו באמצעות מערכת חשבונאית כפולה.

בעצת עורך דינו עו"ד גולן שביקר את יונה בשבוע שעבר החליט יונה לשוב לישראל. עו"ד גולן מסר: "לאור העובדה שההליכים המשפטיים באיטליה ימשכו זמן רב, בחר בועז יונה לחזור לישראל". עוד הוסיף גולן: "המגעים בין עורכי דינו של בועז יונה לבין הפרקליטות נמשכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully