וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: החלטה בפרשת אולמרט תיקח חודשים

עפרה אידלמן

18.5.2008 / 20:45

היועמ"ש: לא תתקבל החלטה בשבועות הקרובים

"אני לא בטוח שבשבועות הקרובים נקבל החלטה משפטית, זו גישה לא ריאלית", כך אומר הערב (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בהתייחס לפרשת אולמרט-טלנסקי. בראיון לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, שתשודר הערב בערוץ 2, מתייחס מזוז למלחמה בשחיתות השלטונית ואומר, כי החברה עוברת כעת תהליך של ניקוי, שלדעתי בהכרח יביא למציאות יותר נקייה".



"אין מציאות נקייה לגמרי", אומר מזוז ומוסיף כי הוא כבר רואה שינוי בתחומים בהם מערכת המשפט מיקדה את פעילותה. "אני רואה את זה בתחומים שבהם מיקדנו פעילות. אני רואה באופן מובהק בתחום הזה יש שינוי די משמעותי, אני מקווה שבתחומים שמזינים את התופעה של שחיתות שלטונית, גם שם תהיה השפעה, ירידה של עקומה".



זקן ואולמרט מערערים



פרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט העליון את תגובתה לערעורים שהגישו ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ומנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן, נגד גביית עדותו המוקדמת של מגייס התרומות משה (מוריס) טלנסקי. הדיון בערעור ייערך מחר בבית המשפט העליון בפני השופטים אליעזר ריבלין, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן.



בתגובתה, טוענת המדינה כי לאולמרט אין זכות ערעור על החלטת בית המשפט בעניין טלנסקי. בין היתר, טוענת הפרקליטות כי אין מקום להתערב בהחלטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, שקבע שניתן להניח כי קיים סיכוי סביר שטלנסקי לא ירצה לחזור לישראל למסירת עדות אם יוגש כתב אישום.



הפרקליטות מציינת שהחשש נובע מההנחה שהגעתו לישראל כעד תביעה במשפט פלילי נגד אולמרט תגרום לו לאי נוחות רבה, משום שמדובר במתן עדות למשפט פלילי עם אדם שהייתה לו מערכת קשרים חיובית במשך כ-15 שנים. "יש חשש סביר שהעד יירתע מכך אף בשל החששות הנלוות לעדותו והעובדה כי מדובר בעדות נגד ראש ממשלה, על כל המשתמע מכך", צויין בתגובת הפרקליטות.



טלנסקי לא יסכים להארכת שהותו



טלנסקי,בתגובה, הודיע לבית המשפט העליון כי יהיה מוכן להישאר בארץ עד שעות הערב המאוחרות של יום שני, 26 במאי, לצורך גביית עדותו המוקדמת. טלנסקי אמור להתחיל להעיד ב-25 במאי, אם יידחה ערעורם של אולמרט וזקן. בתשובתו, למעשה, הוא מקציב לשם כך יומיים, ועורכי דינו, ז'ק חן ויהושע רזניק, אף מבהירים כי טלנסקי לא יסכים להארכה נוספת של שהייתו. "הארכה נוספת שכזו תהווה פגיעה קשה, לא מוצדקת, לא מידתית ובמידה העולה על הנדרש במשיב 3 ובזכויותיו", כתבו בתגובתם.



טלנסקי מבהיר לבית המשפט העליון כי בכוונתו לשוב לישראל כמה ימים לפני חתונת נכדתו המתוכננת ל-11 ביוני וכי בכוונתו לבוא לישראל גם לחגיגת בר המצווה של נכדו ב-7 ביולי ולחתונת נכדו ב-11 ביולי. עורכי הדין חן ורזניק מבהירים בתגובתם כי לטלנסקי יש זיקה הדוקה לישראל, וכי "לא חקירה ולא משפט, לא פרסומים ואף לא אי-נוחות מכל סוג שהוא, יניעוהו מלנתק את קשריו עם המדינה בה הוא רואה את ביתו ואליה הוא קשור בכל נימי נפשו".



"דווקא הקשר הנפשי והרגשי העמוק שבינו לבין המדינה, מביא לכך שירצה לשוב ארצה ולהשיב לכל שאלה שיישאל, במסגרת חקירה או משפט", כתבו בתגובתם, "על מנת שניתן יהיה להיווכח כי לא נפל כל פגם או פסול במעשיו". לטענתם, "הפרסומים הרבים המלווים את הפרשה, אשר חייבוהו לצאת ולהכחיש באופן פומבי ? במגבלות הקיימות - כי היה מעורב בביצוע עבירות או שידע על כאלה אם בכלל, עולים גם הם בקנה אחד עם רצונו לשוב ארצה ולהשמיע את גרסתו המפורטת בפני בית המשפט".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully