וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה למכירת ישראכרט תקועה: בנק הפועלים לא ימכור השליטה בחברה להפניקס

שרון שפורר

19.5.2008 / 7:05

הבנק עשוי לבצע הקצאת מניות פרטית והנפקה ציבורית

בתקופה האחרונה נפגש יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, כמה פעמים עם ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק בישראל, כשבאחת הפגישות נכח גם אריק שטיינברג, יו"ר פסגות שבשליטת יורק. בפגישה נדונה האפשרות שיורק תרכוש 20% מישראכרט. יורק רכשה לפני כחודשיים כ-5% ממניות בנק הפועלים. עם זאת, ההערכה היא כי יורק לא תיכנס לעסקה, וכי היא מסייעת לאתר משקיע זר עבור הפועלים.



שם נוסף שהועלה כמתעניין בישראכרט היא גזית-גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל. מהלך כזה יכול להיות הגיוני מבחינת גזית-גלוב, שמבקשת לגוון את תחומי פעילותה. החברה משקיעה בדרך כלל בנכסים עם תזרים יציב ופיזור גבוה, בדומה לנדל"ן שבו היא מתמחה. בנוסף, באחרונה גויס לגזית-גלוב מיקי בר חיים, שהיה בכיר בבנק לאומי.



כבר יותר משנה חלפה מאז חתמה הפניקס על מזכר הבנות עם הפועלים לרכישת 25% מישראכרט, והעסקה עדיין לא יצאה לפועל. מאז ההודעה על העסקה במארס 2007 הספיקה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, להביע התנגדות לאחזקה של 25% בחברה בידי חברת ביטוח, אפילו אם השליטה נותרת בבנק. היא התנתה את העסקה בכך שהפניקס תרכוש השליטה בחברה. אתמול נפגשה הנהלת הפועלים עם בכיר בהפניקס בניסיון לדון במכירה של אחזקת מיעוט בחברה, אך עדיין קשה לראות עסקה כזו יוצאת לפועל.



ואולם נכון להיום, בנק הפועלים אינו מעוניין למכור את השליטה בישראכרט, אלא מעוניין בביצוע הקצאה של חלק ממניותיה, כנראה כ-20%, שכן בבנק יש רצון להזרים כסף לתוך החברה. לאחר הכנסת משקיע בהקצאה פרטית מעוניין בנק הפועלים לבצע הנפקה ציבורית לישראכרט.



בנק הפועלים נקלע השנה לתסבוכת בהשקעות באג"ח מגובות משכנתאות, ונדרש כעת לשפר את יחס הלימות ההון שלו כדי לעמוד בדרישות הפיקוח על הבנקים ליחס הלימות הון של 12%. מאחר שבנק הפועלים אינו מעוניין למכור את השליטה בישראכרט, אלא אם כן יקבל הצעה חריגה בגובהה - נראה שחברת ביטוח גדולה לא תוכל לרכוש את ישראכרט, אלא רק חברות ביטוח קטנות או משקיעים אחרים, זרים או ישראליים.



מגזית-גלוב נמסר בתגובה: הנושא לא נמצא בדיון בהנהלת החברה. בנק הפועלים והפניקס סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully