וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים נעמי חזן ויוסי שריד ממרצ קיבלו מעטפות שהכילו חומר החשוד כאנתרקס

הארץ

17.10.2001 / 16:50

השניים פונו לבית חולים לבדיקות; חבלני הכנסת ביקשו מכל הח"כים ועובדי הכנסת ששהו באגף החדש של הכנסת לעזוב את המקום כדי לאפשר להם לבצע בדיקות יסודיות

מאת גדעון אלון, ברוך קרא וחיים שדמי

האגף החדש של הכנסת נסגר היום (רביעי) לזמן קצר לאחר שבחדרה של ח"כ נעמי חזן (מרצ) נמצאה מעטפה שעוררה חשד כי היא מכילה אבקת אנתרקס. חזן והעוזרת הפרלמנטרית שלה שפתחה את המעטפה, נשלחו לבית החולים הדסה בירושלים לבדיקות. "העוזרת שלי איבחנה אבקה לבנה בתוך את המעטפות, הזעקנו את קצין הכנסת ובעקבותיו באו חבלני הכנסת. הם בודדו את כל האגף ונלקחנו לבדיקות בהדסה", סיפרה חזן.

חבלני הכנסת ביקשו מכל הח"כים ועובדי הכנסת ששהו באגף החדש של הכנסת לעזוב את המקום כדי לאפשר להם לבצע בדיקות יסודיות.

מעטפה דומה לזו שקיבלה חזן נשלחה גם לח"כ יוסי שריד וכן למשרדי מרצ. שריד שהה במכונית בעת שהמעטפה נפתחה ונלקח לבית החולים איכילוב בתל אביב לבדיקה. החומר הועבר למעבדה בנס ציונה.

נוסעים בטיסת אל על מרומא לתל אביב עוכבו בירידה מהמטוס

89 נוסעים בטיסה מספר 683 של אל על מרומא לנתב"ג עוכבו אתמול בערב לאחר רדתם מהמטוס, זאת בעקבות חשש שהמטוס בו נסעו הכיל אנתרקס. אחד מהנוסעים מצא מעט אבקה לבנה בשקע הנמצא במגש שלפני כסאו, המשמש לאחזקת כוס שתיה חמה או קרה. עם הנחיתה בנתב"ג נכנסו שוטרים למטוס כדי לקחת דגימה מהחומר. הנוסעים עוכבו לבדיקה ושוחררו לאחר כחצי שעה. המטוס עבר תהליך חיטוי ושוחרר להמשך טיסותיו המתוכננות. הדגימה הועברה לבדיקת מעבדה. זו הפעם השניה בתוך 24 שעות שחשד מסוג זה מתגלה בטיסות אל על.

"מתיחה" ב"מעריב" בי-ם: מעטפה עם אבקה לבנה

עובד במקומון "כל הזמן" של "מעריב" בירושלים הודה כי שלח את שתי המעטפות הבלתי מזוהות שהתגלו אתמול בבניין, כשבתוך אחת מהן אבקה לבנה. העובד הסביר כי עשה זאת כ"מתיחה". עם גילויין של המעטפות, הוזעקו למערכת העיתון בירושלים כוחות משטרה ואנשי המשרד לאיכות הסביבה, והבניין פונה מיושביו. בעקבות הודאת העובד, חזרה המערכת לעבודה סדירה. המשטרה פתחה בחקירה נגד העובד והעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully