וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתי פגישות עם אברמוביץ', אברהם גרנט כנראה על סף פיטורים מצ'לסי

מרטין ליפטון

19.5.2008 / 10:19

גרנט: אם המועדון לא מרוצה ייתכן שגם אני ארצה לעזוב

למרות שגרנט הוביל את צ'לסי למחזור האחרון כשהיא עדיין במירוץ האליפות, ועל אף שהעלה אותה בפעם הראשונה בתולדותיה לגמר ליגת האלופות, הפידבק החיובי מאברמוביץ' כלל לא נשמע בחדר. יותר מכך, מקורות בהנהלת המועדון טענו אתמול כי למרות שהמאמן חתום לעוד שלוש עונות, הוא צפוי לקבל בקרוב מאוד הודעה על פיטוריו, גם אם יצליח ביום רביעי לנצח את מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות.



גרנט עדיין לא הרים ידיים, ומשוכנע כי זכייה בתואר תוך תצוגת כדורגל התקפי עשויה לשנות את דעתו של אברמוביץ'. עם זאת, הוא כבר התחיל לעכל כי ייתכן שלאחר המשחק במוסקווה הוא ייפרד מהג'וב החלומי, אליו הונחת בחודש ספטמבר, ומקווה לחזור לתפקידו הקודם, המנהל הספורטיווי.



"אם המועדון לא מרוצה ממני, אז אין בעיה", מסביר גרנט. "כמובן שיכול להיות מצב שבו גם אני לא מרוצה מהמועדון ורוצה לעזוב, ואני בטוח שבמקרה כזה הם לא יעשו לי בעיות. אני יודע בדיוק איך מועדונים גדולים צריכים ואמורים להתנהג, אני יודע מהו החזון של מועדון כזה. אתה מבין שאתה במועדון ענק כאשר אתה מנצח תשעה משחקים רצופים - וקובע שיא - ואז במשחק הבא מוציא רק תיקו ואומרים לך שזה אסון. בצ'לסי כל תיקו הוא טרגדיה, אתה חייב לנצח כל משחק. אני לא חושב שהשתניתי, ואני עדיין חושב שאני מנג'ר שמתאים למועדון גדול, ויש לי גם חשיבה כזו, אבל לפעמים יש למועדון דרישות אחרות".



כשגרנט נפגש עם אברמוביץ' הוא קיווה כי התוצאות שלו ידברו בפני עצמן, במיוחד כשהן הושגו עם קבוצה שלא הוא בנה ותחת התקפה חסרת תקדים עליו מצד האוהדים והתקשורת. הישראלי מאמין שהכניס למועדון בגרות נפשית, שהתפרקה עם לכתו של ז'וזה מוריניו, ומסביר זאת בעיקר דרך מיכאל באלאק. מבחינת המאמן, הגרמני הוא מסוג השחקנים שיכול לקחת על כתפיו את האחריות כאשר דברים משתבשים.



אתמול נחת גרנט במוסקווה, ואמר: "ברור שיש לי מה להוכיח בגמר הזה. גם אם הייתי זוכה ב-10 תארים ב-10 שנים, הייתי חושב שיש לי מה להוכיח. זה מה שאני תמיד אומר לשחקנים שלי. ברגע שאתה חושב שאין לך מה להוכיח, אתה בבעיה. זה הספורט".



אבל בצ'לסי לא עוסקים רק בספורט. לא בכדי הודבק לבלוז הכינוי "מועדון הכדורגל המשוגע ביותר בעולם".



בצ'לסי ישנם גם פוליטיקה, סכסוכים פנימיים ומאבקים בציפורניים שלופות על הקירבה לאוזנו של אברמוביץ'. בחצי השנה האחרונה הפך גרנט לחשוב מדי, והלחישות לאוזנו של אברמוביץ' יצרו לו אויבים רבים אצל מקורביו של הבעלים, שמנסים לסלק את הישראלי מהדרך ולוחצים בלי הרף על הבוס לסיים את ההתקשרות עמו.



ממש כמו קלאודיו ראניירי - והרבה יותר ממוריניו, שהרס לעצמו את הג'וב - נראה שגרנט עלול להיות הקורבן הבא של הדרך המשוגעת בה מתנהלת צ'לסי. שלא כמו ראניירי - שכשל בחצי הגמר מול מונאקו לפני ארבע שנים ולכן סיים את דרכו - גרנט מתרכז במשחק הקרוב, לא מסתכל יותר מדי קדימה ("אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה"), ואולי רק אחרי הגמר יסכים לגלות סוף סוף מה הוא חושב באמת.



בינתיים מי שמוזכר כמועמד המוביל להחליפו הוא מאמן אינטר, רוברטו מנצ'יני.



מרטין ליפסון, לונדון


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully