וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: הריבית תעלה ב-0.5%

יעל פולק

19.5.2008 / 10:35

בניגוד לעמדה לפיה עליית המחירים ממוקדת בענפי המזון והאנרגיה, מדברים בפריזמה על לחצים הנובעים כתוצאה מרמת הביקושים הגבוהה

בפריזמה מתייחסים היום (שני) לאינפלציה הגואה ולהעלאת הריבית הצפויה בעקבותיה. להערכת החברה "בנק ישראל יפנים שלא מדובר רק באינפלציה שמקורה בעליית מחירי הסחורות בעולם, ולכן ייאלץ לשמור על אמינותו - באמצעות העלאת הריבית ב-0.5% בסוף החודש". בפריזמה צופים עוד כי "הבנק יכוון לריבית ריאלית קצרה הנעה סביב 1.5%-2%, והוא צפוי להשיג זאת על ידי העלאת הריבית ל-4.5% עד לסוף השנה".

בפריזמה מעודדים את השמירה על הנזילות בשוק האג"ח ומסבירים כי "למרות עליית התשואות שנרשמה באפיק השקלי אנו מממשיכים להחזיק בעמדתנו מהשבועות האחרונים בדבר קיצור המח"מ בתיק האג"ח המקומי, הגדלת הנזילות והגדלת האחזקה בגילון באפיק השקלי. האג"ח הצמודות במח"מ הבינוני לא יספקו הגנה משמעותית לאינפלציה, בשל הפסדי ההון הצפויים ממהלך העלאת הריבית הקרב".

בניגוד לעמדה לפיה עליית המחירים ממוקדת בענפי המזון והאנרגיה, מדברים בפריזמה על דיפוזיה של האינפלציה- אינפלציה רוחבית – "אשר מהווה מקור בעיה חריף יותר עבור בנק מרכזי, הדבר מצביע על לחצי מחירים הנובעים כתוצאה מרמת הביקושים הגבוהה. לחצי מחירים רוחביים המעידים על סביבת ביקושים "חמה", צפויים ללחוץ את הבנק לפעולה מהירה וחדה".

לגבי שוק המט"ח אומרים בפריזמה כי "מבחינת שער החליפין - הבנק לא ירגיש נוח להתחיל במהלך העלאת ריבית על רקע חוסנו של השקל והייסוף החד בשער חליפין לרמות של 3.36 שקלים לדולר. אנו חוזרים על דברינו מהשבועות האחרונים על כך שגדלה מאד ההסתברות להתערבות הבנק במסחר במטבע חוץ. ההתערבות הנחוצה על רקע הירידה ברווחיות היצוא כתוצאה ממהלך הייסוף החד של השקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully