וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: פער ריביות רחב מספק לשקל תמיכה

TheMarker

19.5.2008 / 10:43

השטר הישראלי נתון ללחץ קניות מאסיבי על רקע צפיות להעלאת ריבית של רבע אחוז בחודש הקרוב. קצב האינפלציה השנתי הינו 4.7 אחוז.

פינוטק:
הדולר פותח את השבוע ביציבות כנגד השקל, זאת לאחר שצנח לרמות שפל של יותר מ 10 שנים, כעת נסחר הדולר סביב 3.3650 אל מול השקל.
השטר הישראלי נתון ללחץ קניות מאסיבי על רקע צפיות להעלאת ריבית של רבע אחוז בחודש הקרוב. קצב האינפלציה השנתי הינו 4.7 אחוז, עובדה זו מגבירה את הלחץ על הבנק המרכזי להעלות את הריבית כבר בפגישתו הקרובה ב 26 למאי זאת בכדי לעמוד בהשגת יעד האינפלציה שעומד בין 1-3 אחוז. מנגד, יש לציין כי בימים האחרונים גובר הלחץ על הנגיד להותיר את הריבית על כנה, הבולט מבין המצדדים בריבית נמוכה הוא ארגון התעשיינים שפרסם הודעה הקוראת לנגיד סטנלי פישר לא להעלות ריבית על מנת לתמוך בייצור כמנוע עיקרי לצמיחה בת קיימא.



בנק אגוד:
בשבועיים האחרונים שמר השקל דולר על יציבות עם התחזקות משמעותית בשערו של הדולר ב 11 למאי של 1.3 אחוז לאחר ירידה של 0.6 אחוז ב-6 למאי על רקע נתוני מאקרו חיוביים של עליה בהזמנות ממפעלים וצמצום הגירעון המסחרי בארה"ב. כל אלה בשילוב המשך הזרמת כספים של הבנק הפדרלי לתמיכה בנזילות הבנקים אך, בשבוע השני נרשמה מגמת היחלשות בשער הדולר וכעת נסחר בין הבנקים ברמה של 3.4197 שקל לדולר וזאת על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן כולל מדד הליבה אשר היה נמוך מהצפוי ומצביע על כך שהלחצים האינפלציוניים בארה"ב אינם כה חזקים למרות העלייה החדה במחירי הסחורות והאנרגיה בעולם. המדד הנמוך מחזק את עמדתו של ברננקי על התמתנות הלחצים האינפלציוניים בארה"ב על רקע ההאטה בשוק האמריקאי שתוביל לירידה ברמת הצריכה הפרטית.



בשעת כתיבת שורות אלו נסחר הדולר בין הבנקים ברמה של 3.4250 שקל לדולר.
טווח המסחר בשבוע הקרוב צפוי לנוע בין 3.416 ל- 3.461 שקל לדולר.
התנגדות קרובה מצויה ברמת ה 3.461 שקל לדולר.
תמיכה קרובה מצויה ברמה של 3.416שקל לדולר.



בנק הפועלים:
פער הריביות בין השקל והדולר צפוי להמשיך ולהתרחב.
השקל התחזק השבוע מול הדולר והשער היציג מאיים לחצות שוב את רמת התמיכה החזקה של 3.4 שקל לדולר. זאת, בניגוד למגמת המסחר בשוק המט"ח הבינלאומי. בעקבות זאת התחזק השקל השבוע בשיעורים חדים מול רוב המטבעות העיקריים. לדוגמא, השקל התחזק השבוע מול היין היפאני בשיעור של כ-3 אחוז כעת ממתינים המשקיעים לפרסום מדד המחירים לצרכן היום בערב, בתקווה לקבל כיוון לגבי מדיניות הריבית.
המסחר בדולר בשוק המט"ח הישראלי יושפע גם בתקופה הקרובה מהתפתחות המסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, אך יש לציין, שרמת השפל של הדולר מקשה על פעולת החיזוי עוד יותר מתמיד. כעת נראה, כי השקל יושפע בתקופה הקרובה מגורמים מנוגדים. מחד, מתרבים הסימנים כי צמיחה הכלכלית בישראל מאיטה. עד כה, הצמיחה הכלכלית הגבוהה בישראל משכה אליה משקיעים זרים רבים). מאידך, פער הריביות בין השקל והדולר, העומד כיום על רמה של 1.25 אחוז, צפוי להתרחב בהמשך, על רקע ההערכות כי בישראל תתכן העלאת ריבית במהלך השנה. פער ריביות רחב מספק לשקל תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully