וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיווי מאבד אטרקטיוויות: המשקיעים הגדולים בעולם מאבדים תמיכתם במטבע הניו זילנדי

סוכנויות הידיעות

19.5.2008 / 11:20

בלאקרוק ו-DWS מכרו את המטבע, לפי סוכנות הידיעות בלומברג

חברת ניהול הקרנות בלאקרוק - המנהלת נכסים בשווי 1.4 טריליון דולר - וחברת DWS אינווסמנט של , דיווחו כי מכרו את הדולר הניו זילנדי, לאחר שנרשמה ירידה במספר מכירות הבתים לשפל של 16 שנה באפריל ולאחר ששיעור התעסוקה ירד לרמתו הנמוכה מאז 1989.



ענקית הפיננסים (לשעבר סיטיגרופ) דיווחה כי המטבע הניו זילנדי -"הקיווי", על שם הציפור המקומית- ימשיך לרדת לאחר שרשם ירידה של 3.5% במהלך החודשיים האחרונים. בנק ההשקעות ליבמן ברדרס חוזה ירידה של 17% בערך המטבע הניו זילנדי עד לסוף 2008.



לאחר שהבנק המרכזי של ניו זילנד העלה את הריבית 13 פעמים מאז 2004, הסוחרים מעריכים כי הריבית בניו זילנד תרד בצורה דרמטית במהלך 12 החודשים הקרובים. "הכלכלה הניו זילנדית נראית במצב לא טוב", אמר סטיבן מילר, מנהל כספים של חברת בלאקרוק בסידני לבלומברג, והוסיף: "הבנק המרכזי עלול להוריד את הריבית, ולהוריד אותה בצורה אגרסיווית. המטבע הניו זילנדי נראה פגיע".



בלאקרוק חוזה כי הדולר הניו זילנדי ירד לרמה של של 73.5 סנט אמריקאי עד לסוף השנה. בליהמן ברדרס מעריכים כי האטה כלכלית תוריד את הדולר הניו זילנדי לרמה של 64 סנט אמריקאי עד לסוף השנה. חזר החודש על המלצתו למכור את המטבע הניו זילנדי מול היורו.



הדולר הניו זילנדי נסחר כעת ללא שינוי מול הדולר האמריקאי, ברמה של 77.34 סנט אמריקאי לדולר ניו זילנדי אחד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully