וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק נחקר ביאחב"ל: "רודפים אותי פוליטית - לא רוצים שאכנס לפוליטיקה"

עידו באום

19.5.2008 / 11:48

מדובר בהשלמות חקירה בפרשת בנק הפועלים

גאידמק אמר בתגובה "מדובר ברדיפה אישית ופוליטית אחרי מצד שופטים ולובשי מדים. לא רוצים שאכנס לפוליטיקה. אני נלחם למען הצדק בישראל".



בחודש שעבר פנתה ישראל לשלטונות לוקסמבורג בבקשה שיסייעו לה לחקור חשדות לעבירות הונאה והלבנת הון שביצע לכאורה גאידמק, בסיוע בכירים בבנק הפועלים. הבקשה שהועברה ללוקסמבורג צורפה לתביעה האזרחית שהוגשה ביום חמישי נגד גאידמק בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לפי הפנייה, שהועברה ללוקסמבורג באמצעות המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, המשטרה חושדת כי גאידמק העביר כ-450 מיליון שקל מחשבון בבנק הפועלים לחו"ל בשנת 2000, מבלי שהדבר דווח לבנק ישראל על ידי אנשי בנק הפועלים, כנדרש. לפי החשד, עובדים בבנק הפועלים סייעו לגאידמק להעביר את הכספים לחו"ל. חשד זה מבוסס על דו"ח של חקירה שביצע בנק ישראל. הפרקליטות הוסיפה כי עובדי בנק הפועלים חשודים שסייעו לגאידמק להסתיר את אחזקותיו בנכסים פיננסיים נוספים.

לפי המסמך, גאידמק ניהל כמה חשבונות נאמנות בבנק הפועלים. בדיקה של בנק ישראל ב-2004 העלתה כי החשבונות נוהלו באופן שנועד להסתיר את העובדה שגאידמק הוא בעליהם - וזאת בידיעת בכירים בבנק.

עוד מצא בנק ישראל כי בכירים בבנק הפועלים התבקשו על ידי שליחים מטעמו של גאידמק לברר עם בנקים בחו"ל באשר לאפשרות להעביר כספים מחשבונות הנאמנות של גאידמק בישראל לחשבונות בחו"ל תוך הסתרת זהות הבעלים. הפרקליטות מציינת כי הבכירים אכן עשו כך, ונסוגו מהשיחות עם הבנקים הזרים כל אימת שנדרשו לגלות את זהות הלקוח.



הפרקליטות מוסיפה, לאור חקירת בנק ישראל, כי בכירים בבנק הפועלים התחייבו להזהיר את גאידמק במקרה שיקבלו צו שיפוטי הדורש לגלות מידע על חשבונותיו. לפי הפרקליטות, גאידמק אכן הוזהר על צו כזה ב-17 ביולי 2002. בנק ישראל מתח ביקורת חריפה על עצם נטילתה של התחייבות כזו כלפי גאידמק.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "לבנק אין שום מידע על התביעה המדוברת. הבנק פעל כדין בכל הקשור בגאידמק, לרבות על פי הוראות מפורשות שניתנו לו על ידי בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully