וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 מעובדי הסנאטור דאשל נדבקו באנתרקס

הארץ

17.10.2001 / 17:03

העובדים מקבלים טיפול אנטיביוטי; שניים ממכתבי האנתרקס כללו איומים על ישראל וארה"ב

מאת נתן גוטמן והסוכנויות

סוכנות הידיעות אי-פי מדווחת כי 22 מעובדי משרדו של הסנאטור טום דאשל נבדקו ונמצאו נושאים את חיידק האנתרקס. ה-22 מקבלים טיפול בתרופת הסיפרו. בדיקות מעבדה אישרו, כי המעטפה שנשלחה למנהיג הרוב הדמוקרטי בקונגרס אכן הכילה אנתרקס "מאיכות מקצועית", כהגדרת החוקרים.

דאשל אמר אתמול שחיידק האנתרקס שנשלח במעטפה למשרדו בסנאט היה "רב עוצמה". "אמרו לנו שמדובר בסוג חזק מאוד של אנתרקס, שבבירור נעשה בידי מישהו שיודע מה שהוא עושה", אמר דאשל. בעקבות גילוי המעטפה נסגרו משרדים של 10 סנאטורים, הסמוכים למשרדו של דאשל. כ-50 מעוזריו של דאשל וקציני משטרה שעשויים היו להיחשף למכתב נבדקו וקיבלו אנטיביוטיקה.

שני המכתבים הנגועים באנתרקס שהגיעו למגיש החדשות של אן-בי-סי טום ברוקאו ולסנאטור טום דאשל, הכילו לשון של איומים כלפי ישראל וארה"ב - כך דיווחו רשתות השידור בארה"ב. בדיווחים לא נמסר מה היה תוכנם המדויק של המכתבים. שני המכתבים, שנכתבו בכתב יד דומה ונשלחו מהעיר טרנטון שבמדינת ניו ג'רסי, נחתמו במילים "אללה אכבר". המכתבים הכילו אזהרה, כי מדובר באנתרקס והמליצו לפותחים אותם להתחיל בטיפול תרופתי.

ראש האף-בי-איי, רוברט מולר, מסר במסיבת עיתונאים אתמול כי לא נמצא קשר ישיר בין מקרי האנתרקס שהתגלו עד כה במדינה לאנשי אוסאמה בן לאדן, או לפיגועים בניו יורק ובוואשינגטון ב-11 בספטמבר. מולר מסר כי עד כה הגיעו לרשויות בארה"ב 2,300 דיווחים על "איומים ביולוגיים". כן נמסר במסיבת עיתונאים שערכו מולר ושר המשפטים, ג'ון אשקרופט, כי החקירה בנושא "מעטפות האנתרקס" העלתה שיש דמיון בכתב היד ובצורת המעטפה בין המכתבים שנשלחו לסנאטור דאשל בוואשינגטון ושדן אן-בי-סי, טום ברוקאו, בניו יורק.

תינוק בן 7 חודשים נדבק

החששות לטרור ביולוגי בארה"ב גברו ביום שלישי לאחר שהתגלו עוד שני מקרים של הידבקות במחלה - תינוק בן שבעה חודשים וגבר בן 73. בכך עלה מספר החולים באנתרקס לארבעה. המשטרה והאף-בי-איי ערכו אתמול סריקות בכל המתקנים של רשתות השידור הגדולות והעיתונים בניו יורק מחשש ששולח מעטפות האנתרקס מכוון אותם לגופי תקשורת.

בניו יורק לקה באנתרקס עורי תינוק בן שבעה חודשים, בנה של אחת מעובדות רשת הטלוויזיה אי-בי-סי. התינוק שהה עם אמו בחדר החדשות של הרשת בשבוע שעבר ומקבל טיפול באנטיביוטיקה. עדיין לא ברור אם הוא נדבק כששהה במקום. לא נמצא אף עובד אי-בי-סי הנושא את המחלה. נמסר כי מצבו טוב והוא מקבל טיפול רפואי.

עשרות דיווחים על מעטפות חשודות התקבלו גם באירופה, ניו זילנד ואוסטרליה, אולם עד כה לא התגלה אף מקרה הדבקה או חומר נגוע בחיידקי המחלה מחוץ לארה"ב.

עד כה ידוע על 13 בני אדם שנחשפו לאנתרקס: ארבעה מהם חלו במחלה ועוד תשעה אובחנו עם חשיפה לחיידק, מבלי שיפתחו את המחלה (שישה בפלורידה ושלושה בניו יורק). ברינו לא נתגלתה הדבקה בחיידק אצל העובדים שטיפלו במעטפה הנגועה שהתגלתה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully