וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק מחפש טכנולוגיה ישראלית

19.5.2008 / 11:45

צפוי לחתום השבוע על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח עם חברות ישראליות. ג'נרל אלקטריק הוא התאגיד השלישי בגודלו בעולם

תאגיד הענק האמריקאי ג'נרל אלקטריק (GE) צפוי לחתום השבוע על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח עם חברות ישראליות. את הצד הישראלי מייצג המדען הראשי במשרד התמ"ת, אלי אופר. מצד התאגיד יחתום על ההסכם נציג חטיבת הבריאות, שייצג את כל חטיבות התאגיד. לפי ההסכם, יאתר המדען הראשי חברות סטארט-אפ ישראליות המפתחות טכנולוגיות שמתאימות לפעילות היצור בחטיבות השונות של ג'נרל אלקטריק, ואלה שייבחרו לשיתוף פעולה על ידה יזכו לתמיכה ממשלתית. המימון הממשלתי יהיה בגובה של עד מחצית מעלות המחקר והפיתוח של הפרויקט המשותף. ג'נרל אלקטריק יוכל לממן את המחצית השנייה של העלויות, או להעניק לחברות שווה ערך כספי בצורת שונות, כדוגמת הפעלת מעבדות, הדרכה וסיוע בשיווק בינלאומי.

ג'נרל אלקטריק הוא התאגיד הגדול בארה"ב והשלישי בגודלו בעולם. ב-2007 הסתכמו הכנסותיה ב-173 מיליארד דולר והרווח הנקי שלה הגיע ל-22 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של 2008 פירסמה החברה דו"חות מאכזבים והשווי שלה נחתך מ-367 מיליארד דולר ל-320 מיליארד דולר. עם זאת, גם ברבעון המאכזב הציג התאגיד רווח נקי של קרוב ל-4.4 מיליארד דולר.
תאגיד ג'נרל אלקטריק נוסד בניו יורק ב-1879 כחנות אלקטרוניקה, ומאז פועל במגוון תחומים. שליש מהכנסותיו נובע מפעילות התשתיות הכוללת תעופה, אנרגיה, רכבות, מים וכבישים. שליש נוסף מקורו בפעילות פיננסית והשליש הנותר נובע מפעילות בתחומי תעשייה, בריאות ובידור.

ההסכם שעליו יחתום התאגיד הוא הסכם לשיתוף פעולה עם תאגידים בינלאומיים. על הסכם דומה חתמו בשנתיים האחרונות תאגידים בינלאומיים נוספים, בהם יצרנית הרכב רנו, מיקרוסופט, IBM, אורקל, אלקטל, מרק וקוקה קולה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully