וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי אחזקות: הרשות לני"ע חייבה את המוסדיים לגלות את שיעור האחזקה באפריקה ישראל

יעל פולק

19.5.2008 / 12:19

האסיפה אישרה תקרת בונוס של 15 מיליון שקל בשנה



בעלי אחזקות באפריקה נכסים התכנסו אתמול על מנת לאשר את הסכם הניהול החדש של החברה. הפעם, ביקשו לאשר תשלום דמי ניהול לחברה האם, אפריקה ישראל. כלומר, בעלי המניות בחברה הבת מתבקשים לאשר דמי ניהול לחברה האם.



לאור כך, נמצאים גורמים מוסדיים, המחזיקים במניות אפריקה נכסים ובמניות אפריקה ישראל, בדילמה, שכן לא משנה מה יבחרו להצביע, אחת מהחברות שבאחזקתם תרוויח מן ההחלטה והשנייה תפסיד. ניתן להניח שאחוז האחזקות בכל אחת מן החברות עשוייה להשפיע על ההחלטה, האם לאשר או לדחות את ההסכם.



עד אתמול, לא התבקשו המשקיעים המוסדיים לחשוף את אחזקותיהם בכל אחת מן החברות - במקרים מן הסוג הזה. אך אתמול פנתה הרשות לניירות ערך בבקשה לאפריקה נכסים, לפיה על המצביעים לחשוף את האחזקה שלהן בכל אחת מן החברות. באם שיעור האחזקות באפריקה ישראל גבוה משיעור האחזקות בחברה הבת, אפריקה נכסים, ייחשבו המצביעים בעלי עניין להצבעה זו.



בסופה של האסיפה אישרו המצביעים את דמי הניהול לחברה האם בסכום של 750 אלף שקל לרבעון. אך במקום העברה של 4% משיעור הרווח הנקי, הסתפקו במתן 3% בלבד - כאשר תקרת הבונוס היא 15 מיליון שקל בשנה. ברשות לניירות ערך אומרים היום, כי חשיפת האחזקות הייתה רלוונטית בהליך הספציפי, וכרגע אינם פועלים בצורה מגמתית בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully