וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי דורש להעלות את הקצבאות

צבי זרחיה

19.5.2008 / 12:46

לנוכח התייקרות המזון. ישי: לא אשאר בממשלה אם לא תהיה תוספת. השר הרצוג: לעדכן הקצבאות כשמחירי המזון עולים ב-2%

שר התמ"ת, אלי ישי, תובע להעלות בהדרגה את קצבאות הביטוח הלאומי, לנוכח ההתייקרויות בסעיפי המזון. בהופיעו הבוקר בוועדת הכספים שדנה בכך, אמר ישי כי "אין מנוס מהעלאת הקצבאות בהדרגה. יש לבטל את הקיצוץ הדרסטי והאכזרי בקצבאות הביטוח הלאומי שבוצע בשנת 2001 ואח"כ ב-2003. לא אוכל להישאר בממשלה הזו אם לא תהיה תוספת לקצבאות. אני מקווה שזוהי ההחלטה שתתקבל בסופו של דבר".

ישי, העומד בראש ועדת שרים לעדכון הקצבאות, הוסיף: "אני לא רוצה ליצור פאניקה, אבל לא ניתן לומר לילד רעב שבגיל 21 יקבל כסף מהממשלה (כפי שהציע באחרונה שר הרווחה הרצוג), כי אז הוא ישתמש בכסף בכלא אחרי שיהיה עבריין. אם לא נעזור כעת לחלשים לרכוש מזון, נגיע לתת תזונה ולרעב במשפחות חלשות".

שר הרווחה יצחק הרצוג הודיע בוועדה על תמיכתו בדרישה לעדכן את קצבאות הביטוח הלאומי בכל פעם שתירשם עלייה מצטברת של 2% במחיריהם של מוצרי היסוד. לחילופין, הוא מציע לעדכן את הקצבאות פעמיים בשנה. הרצוג אמר כי יש לבחון אפשרות של עדכון יעיל ומהיר יותר של הקצבאות. מחרתיים (יום ד') יתקיים דיון בעניין בהשתתפות שר האוצר רוני בר-און, שר התמ"ת אלי ישי, שר החקלאות שלום שמחון והשר יצחק הרצוג. הרצוג הוסיף כי "יש צורך לחזק את רשת הביטחון הסוציאלית הבסיסית בצורה ברורה, ואסור לנו להקרין פאניקה, שהיא מעודדת לעתים ספקולנטים. אנו עוקבים בעירנות, בדריכות, ובדאגה". הרצוג אף סבור שיש להצמיד לשכר הממוצע במשק את הקצבאות הבאות: קצבאות הזקנה; קצבאות הבטחת הכנסה; השלמת הכנסה; מזונות וקצבאות נכות. "בטווח הארוך, יש שחיקה של המדד לעומת השכר הממוצע במשק - אבל בטווח הקצר יש מודלים אחרים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully