וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובנק: הרווח צמח ב-7% ל-17.8 מ' ש'; הבנק מחק 700 אלף שקל בשל חשיפה לאג"ח מגובה נכסים

שרון שפורר

19.5.2008 / 13:26

האשראי לציבור קטן ב-700 מיליון שקל בעקבות ירידה בהיקף הפעילות בשוק ההון

אך למרות זאת, בעוד שבשורה התחתונה, יובנק הציגה שיפור, בסעיף הרווח מפעולות רגילות של הבנק חל קיטון קל של 1.4% ל-29.5 מיליון שקל, שנבע מגידול של 13% בהוצאות התפעוליות של הבנק. גידול זה חל בשל עלייה בהוצאות השכר של יובנק וההוצאות על פתיחת סניפים חדשים בשנה האחרונה.



את העלייה בהוצאות של הבנק, קיזז שיפור בפעילות שלו. יובנק הציג גידול של 11% בהכנסות המימון ל-35.2 מיליון שקל. זאת בעיקר כתוצאה מפעילות החטיבה הפיננסית כולל עשיית שוק באג"ח ממשלתיות. יובנק רשם גם גידול קל בהכנסות התפעוליות שלו הנובעות בעיקר מעמלות שהוא גובה מלקוחות ל-34.6 מיליון שקל. העלייה נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות מדיווידנד ובהכנסות ממסחר במט"ח, אך קוזזה בחלקה על ידי קיטון ברווחי היעודה של הבנק בשל התשואות השליליות בשוק ההון ברבעון הראשון של השנה.



יובנק נהנה ברבעון החולף מהכנסות בסעיף ההפרשה לחובות מסופקים. זאת, בשל חובות שהוחזרו ואשר בגינם בוצעה הפרשה בשנים קודמות. ההכנסה של יובנק בסעיף זה עמדה על 1.8 מיליון שקל.



יובנק המנוהל על ידי אילן רביב סיים את הרבעון הראשון עם הון עצמי של 437 מיליון שקל מול 414 מיליון שקל בסוף 2007. האשראי לציבור בתום הרבעון הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל מול 2.4 מיליארד שקל שנה קודם לכן. הירידה החדה באשראי נבעה מירידה חדה בהיקף הפעילות בשוק ההון.



מעניין לגלות בדו"חות של יובנק כי כמו הבנקים הגדולים גם הוא נאלץ לבצע מחיקה בשל השקעה באג"ח מגובות נכסים. יובנק מחק ברבעון הראשון של 2008 כ-700 אלף שקל וזאת אחרי שמחק כ-1.8 מיליון שקל ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully