וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בעלי המניות באקסון מוביל: דורשים להחליף את היו"ר בשל עמדתו כלפי אנרגיה אלטרנטיווית

סוכנויות הידיעות

19.5.2008 / 14:34

בעלי המניות מעוניינים להגדיל השקעות באנרגיה חלופית

בעלי המניות המורדים, בהובלת משפחת רוקפלר, הצליחו להשיג את תמיכתם של ארבעה משקיעים מוסדיים עיקריים בחברה, וביחד קראו להחלפת הנהלת החברה. אתר האינטרנט ציין כי המשקיעים המוסדיים הם חברת ניהול הכספים F&C, מורלי פאנד מנג'מנט, חברת הביטוח קו אופ אינשורנס וחברת ניהול קרנות הפנסיה, ווסט מידלנדס. ארבע החברות מנצלות את השפעתן כדי להביא להחלפת יושב הראש בדירקטוריון החברה ביו"ר עצמאי.



בני משפחת רוקפלר טענו כי מינויו של יו"ר עצמאי - במקומו של היו"ר רקס טילרסטון המכהן גם כמנכ"ל - יביא לדיון בדירקטוריון ולהשקפה חדשה לגבי האנרגיה האלטרנטיווית.



אקסון מצידה טענה כי הטכנולוגיות הקיימות להפקת אנרגיה אלטרנטיווית אינן כלכליות. עם זאת, מבקריה של החברה בוול סטריט ובסיטי של לונדון טוענים כי סירובה להשקיע באנרגיה אלטרנטיווית יפגע בחברה בטווח הארוך.



אם פעילות המרד בחברה תימשך, אקסון עלולה לחוות הפסד מביך במפגש השנתי של בעלי המניות בדאלאס בחודש הבא. בפגישה השנתית הקודמת, 40% מבעלי המניות הצביעו בעד מינויו של יו"ר עצמאי. פעילותה של משפחת רוקפלר בענין קרוב לוודאי תגרום לעלייה בשיעור בעלי המניות שיצביעו עבור יו"ר עצמאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully