וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה נכסים: ההכנסות זינקו ב-209%

מיכאל רוכוורגר

19.5.2008 / 15:32

החברה המרכזת את פעילות אפריקה ישראל בתחום הנדל"ן המניב ובייזום הבנייה למגורים, רשמה ברבעון רווח נקי של 25.6 מיליון שקל

חברת אפריקה נכסים סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2008 עם שיפור בהכנסות ורווחיות התפעולית, אך גידול בהוצאות המימון מנע שיפור גבוה יותר ברווח הנקי. החברה מרכזת את פעילות אפריקה ישראל בתחום הנדל"ן המניב ובייזום הבנייה למגורים. היא נמצאת בבעלות קבוצת אפריקה ישראל של לבייב ופועלת במרכז ומזרח אירופה, לא כולל רוסיה ומדינות ברה"מ לשעבר. הכנסותיה של אפריקה נכסים מהשכרת והפעלת נכסים טיפסו ברבעון הראשון של 2008 בכ-65%, לעומת הרבעון המקביל, לכ- 95.9 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע בין היתר מרכישת 50% מהזכויות במגדל היובל בתל אביב, רכישת נכסים בגרמניה, השלמת שלב ב' של פרויקט אירפורט סיטי בבלגרד - סרביה, וכן גידול בשיעורי התפוסות ובמחירי השכירות של נכסי החברה.

לפני כשנתיים החלה אפריקה נכסים לפעול בתחום הבניה למגורים. החברה מעורבת כיום בהקמה של למעלה מ-24 אלף יחידות דיור ברחבי פולין, צ'כיה, לטוויה, רומניה והונגריה. החברה הכירה ברבעון הראשון בהכנסה של 103.3 מיליון שקל מעסקי הבניה למגורים ומקרקעין, אך גם רשמה בשל כך הוצאות בהיקף של 96.7 מיליון שקל. בסך הכל מעורבת החברה בלמעלה מ-32 פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב ויזום לבניה למגורים.

ההכנסות הכוללות של אפריקה נכסים זינקו ברבעון הראשון בכ-209% לעומת הרבעון המקביל, ל-204.7 מיליון שקל. בעקבות כך, הרווח התפעולי של אפריקה נכסים עלה ברבעון הראשון, בכ-63% לעומת הרבעון המקביל, לכ-84.7 מיליון שקל. הגידול בפעילות וההלוואות שניטלו לשם כך, לצד עליה חדה במדד המחירים לצרכן, העלו את הוצאות המימון של אפריקה נכסים ברבעון הראשון בכ-95% לעומת הרבעון המקביל, לכ-37.2 מיליון שקל.

נוכח הוצאות המימון הכבדות, הרווח הנקי של אפריקה נכסים גדל ברבעון הראשון בכ-4% בלבד לעומת הרבעון המקביל, לכ- 25.6 מיליון שקל. ההון העצמי של אפריקה נכסים שמר ברבעון הראשון של 2008 על יציבות לעומת הרבעון המקביל, והוא עומד ברמה של כ-3.1 מיליארד שקל. ההון העצמי מממן כ-31.5% מהמאזן של החברה, שהסתכם בסוף מארס 2008 בכ-9.9 מיליארד שקל.

נדב גרינשפון, מממלא מקום מנכ"ל אפריקה ישראל ואפריקה נכסים, סיפר כי בשנת 2007 הגדילה החברה באופן ניכר את תיק הנכסים שבפיתוח באירופה, תוך כניסה למדינות חדשות והגדלת מספר הפרויקטים במדינות הקיימות. גרינשפון הוסיף כי במהלך השנה הנוכחית בכוונת אפריקה נכסים להתמקד בפיתוח ובהקמת פרויקטים שנרכשו. כמו כן, לדבריו של גרינשפון, צפויה חברה הבת, אפי אירופה, להשלים את פיתוחם של מספר נכסים המצויים בפיתוח וצפויים לתרום לרווחיותה של אפריקה נכסים בעתיד הקרוב.

הסנטימנט השלילי הפוקד את ענ"ף הנדל"ן לא פסח על מניית אפריקה נכסים, אשר רשמה מתחילת השנה תשואה שלילית של כ-24.5%. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-2.24 מיליארד שקל. עם זאת, האנליסטים של בתי ההשקעות הישראלים והזרים ממשיכים להעניק המלצות "קנייה" לחברה, תוך שהם נוקבים במחיר יעד הגבוה בעשרות רבות של אחוזים לעומת המחיר בו נסחרת המניה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully