וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי מיתר מאיים להפסיק לתרום

19.5.2008 / 17:28

ימים ספורים לפני השקת קמפיין שנועד לגייס מיליארד ליש"ט (1.95 מיליארד דולר) - הרגיזה אוניברסיטת אוקספורד את אחד התורמים הנדיבים ביותר שלה

ימים ספורים לפני השקת קמפיין שנועד לגייס מיליארד ליש"ט (1.95 מיליארד דולר) - הרגיזה אוניברסיטת אוקספורד את אחד התורמים הנדיבים ביותר שלה, הישראלי צבי מיתר, והוא מאיים לנתק את הקשרים עמה, כך מדווח ה"טיימס אונליין" הבריטי.
מיתר, אחד האנשים העשירים בישראל המתגורר עתה בלונדון, מאשים את האוניברסיטה בהתנהגות "מגוחכת", "טיפשית", ואף "פוגענית", שגרמה לו ולמשפחתו עוגמת נפש. זעמו של מיתר ניצת לאחר שאוקספורד סירבה לקבל פסל שתרם לה. מדובר בפסל שקנה מיתר במיליון ליש"ט מסר אלטון ג'ון, ושאותו הגדירה ממשלת בריטניה כבעל "חשיבות יוצאת דופן".

מיתר - עורך דין בן 74 - אמר כי אוקספורד דחתה מתנות שלו בשווי כולל של 2 מיליון ליש"ט לפחות וכי הוא שוקל להפסיק לתרום לה. "היה עתיד גדול, ועתה הכל מוטל בספק. אני לא חושב שלמישהו באוקספורד אכפת". דבריו של מיתר צפויים לעורר דאגה בקשר ליחסה של האוניברסיטה המכובדת לתורמים שלה - אליהם מכוון הקמפיין החדש שלה. הקמפיין - Oxford Thinking - יושק ב-28 במאי בבריטיש אקדמי.

מיתר הדגיש כי מערכת היחסים שלו עם ג'ון הוד, סגן נשיא האוניברסיטה שהתנצל על פרשת הפסל, טובה מאוד. מיתר מפנה אצבע מאשימה לעבר חברי הוועדה - שמעולם לא פגש - אך דחו את הפסל שתרם. הפסל, שאורכו יותר מ-3 מטר, פוסל במאה ה-18 על ידי סר הנרי צ'יר לזכרו של חבר הפרלמנט סר ג'ורג' קוק.

  • עוד באותו נושא:
  • צבי מיתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully