וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: סוף לחד צדדיות בכרטיסי האשראי

צבי זרחיה

19.5.2008 / 17:38

ועדת הכלכלה אישר הצעת תיקון לחוק לפיו לקוחות יוכלו לבטל תשלום בהוראת קבע בכרטיס אשראי ולעצור חיובים גם בלא הסכמת הספק

לקוחות יוכלו לבטל תשלום בהוראת קבע בכרטיס אשראי ולעצור חיובים גם בלא הסכמת הספק. כך עולה מהצעת תיקון לחוק כרטיסי חיוב שאושרה אתמול בוועדת הכלכלה לקראת הצבעה בקריאה השנייה והשלישית. הצעת החוק, שהוגשה על ידי הממשלה, מרחיבה את ההגנה הניתנת ללקוח מפני שימוש לרעה הנעשה בכרטיס אשראי שברשותו, מפני מצבים שבהם המוצר שנרכש בכרטיסי האשראי לא סופק ללקוח בעקבות פשיטת רגל. הצעת החוק מסייעת גם במקרים שהלקוח ביקש להפסיק הוראת קבע בכרטיס האשראי.

ההגנה הניתנת ללקוח תורחב כך שהתשלום עבור המוצר והשירות, בין אם מדובר בעסקה בתשלום אחד, בתשלומים או בקרדיט, יוחזר ללקוח במידה שהמוצר או השירות לא סופק. כיום ניתן לבטל רק עסקה בתשלומים, בעוד שעסקה שנרשמה בתשלום אחד לא ניתן לבטל כלל, גם אם לא סופק השירות או המוצר שנמסר ללקוח. עוד נקבע כי במידה שהספק פשט את הרגל או חדל מלספק מוצרים מהסוג שנעשה בעסקה, הלקוח יקבל החזר כספי מחברת האשראי. בנוסף, לקוחות יוכלו לבטל הוראת קבע בכרטיס אשראי ישירות מול חברות האשראי, בדומה לאופן הביטול של הוראת קבע בנקאית, ולא כפי שנהוג כיום - שהביטול צריך להעשות מול הספק ובהסכמתו.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), אמר כי השימוש בכרטיס אשראי כאמצעי תשלום הוא נפוץ במיוחד והפך לחלק אינטגרלי מחיי המסחר. לכן עלינו לוודא שהצרכנים זוכים להגנה המגיעה להם כאשר נעשה שימוש לרעה בכרטיס אשראי או במקרים שבהם המוצר או השירות לא סופק להם בהתאם למה שהוזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully