וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלת מסתובבת: טכנאי שיאחר ישלם

צבי זרחיה

19.5.2008 / 17:52

הצעת חוק שאושרה היום בוועדת הכלכלה קובעת, כי טכנאי שאיחר איחור בלתי סביר יחוייב לשלם פיצוי כספי של 600-300 שקל ללקוח

טכנאי שאיחר איחור בלתי סביר יחוייב לשלם פיצוי כספי של 600-300 שקל ללקוח שנאלץ להמתין לו - כך קובעת הצעת חוק שהגישו הח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ודוד טל (קדימה) ואושרה אחר הצהריים בוועדת הכלכלה לקראת הצבעה בקריאה השנייה והשלישית. בהצעה נכלל שירות למוצרים הנמצאים בתקופת האחריות על פי חוק וכן נותני שירות כמו ספקי הכבלים, הלווין, האינטרנט ושירותים דומים. כיום מחויב היצרן לתאם עם הלקוח מסגרת זמן של שעתיים לכל היותר בהן ימתין הלקוח בביתו לטכנאי לצורך ביצוע התיקון או מתן השירות. היצרנים מתעלמים ממחויבות זו וחורגים ממסגרת הזמן או שמוצאים דרכים לעקוף חובה זו על-ידי התראה טלפונית.

על-פי ההצעה ייאסר בכל מקרה על החברה לדרוש מלקוח להמתין לטכנאי פרק זמן של יותר משעתיים. במידה שהטכנאי איחר מעל שעתיים ממסגרת הזמן שנקבעה - יזכה הלקוח לפיצוי של 300 שקל מהחברה. חריגה שמעבר לשלוש שעות תזכה את הצרכן בפיצוי של 600 שעות. הפיצוי ישולם לצרכן ללא צורך בהוכחת נזק. החברה תוכל להציע ללקוח כחלופה לפיצוי הכספי מתן מוצר אשר שווה בערכו לסכום הפיצוי.

ארדן אמר ש"מטרת החוק היא לעורר את הצרכן הישראלי ולתת לו כלים לעמוד על זכותו לקבל שירות איכותי ומקצועי. ההצעה מעניקה תמריץ כלכלי לצרכנים לאכוף את החוק על החברות - וקובעת כי מי שיישא בעלות הכספית של המתנה ממושכת בבית תהיה החברה האחראית למוצר, ולא הצרכן שנאלץ לבזבז שעות יקרות ולהפסיד יום עבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • טכנאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully