וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט: משבר האשראי עדיין רחוק מסיומו

רויטרס

19.5.2008 / 22:20

במסיבת עיתונאים אמר האיש העשיר בעולם: "אני צופה רעשים משניים ושלישיים, שיושפעו בעיקר מפקיעת הבועה בשוק הנדל"ן למגורים"

"משבר האשראי העולמי עדיין רחוק מלהיגמר וארה"ב תמשיך להרגיש במשך זמן רב את השפעת קריסתה של הבועה בשוק הדיור האמריקאי". כך אמר היום המיליארדר וורן באפט. "אני חושב שהשפעתו של מחנק האשראי על ארה"ב עדיין רחוקה מסיום. אני צופה רעשים משניים ושלישיים, שיושפעו בעיקר מפקיעת הבועה בשוק הנדל"ן למגורים שהובילה במידה מסוימת לפריצתו של משבר האשראי", אמר באפט במסיבת עיתונאים בפרנקפורט.

באפט, האדם העשיר בעולם על פי מגזין "פורבס", אמר בתחילת החודש כי חלקו הגרוע ביותר של משבר האשראי כבר חלף. הוא הוסיף כי הבנק הפדרלי מנע את הידרדרות המשבר הפיננסי, לאחר שסייע לחלץ את בנק ההשקעות בר סטרנס. "הרע שבמשבר בוול סטריט כבר מאחורינו", אמר אז לבלומברג, "לגבי אנשים בעלי משכנתאות, עדיין נותר צער רב בעתידם".

באסיפת בעלי המניות השנתית של ענקית האחזקות ברקשייר התאוויי שבבעלותו, הזהיר באפט כי ברקשייר צפויה לרשום רווחים נמוכים יותר מבעבר בעקבות משבר האשראי העולמי. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה בתחילת החודש כי באפט מתכנן לבצע מסע רכישות בשווי 40 מיליארד דולר, במטרה לנצל את משבר האשראי כדי לחפש הזדמנויות השקעה משתלמות.

ביקורו של באפט נערך במסגרת מסעו לארבע ערים אירופיות, בהן מקווה המיליארדר להשקיע בעסקים משפחתיים. המסע אורגן על ידי איתן ורטהיימר, נשיא ישקר - שנרכשה ע"י באפט ב-2006, ועל ידי אנג'לו מוראטי, בן למשפחה האיטלקית שייסדה את חברת האנרגיה סאראס. המסע יכלול גם את לוזאן, מדריד ומילאנו.

  • עוד באותו נושא:
  • באפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully