וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט מעל 127 דולר

נפט

19.5.2008 / 22:41

התייקר בניו יורק ב-0.6%, למרות העלאתה של תפוקת הנפט של ערב הסעודית ועל רקע ביקורות מצד חברות אחרות בארגון אופ"ק

מחיר הנפט הגולמי ננעל היום בעלייה של 0.6% מעל ל-127 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, למרות העלאתה של תפוקת הנפט של ערב הסעודית ועל רקע ביקורות מצד חברות אחרות בארגון אופ"ק שטענו כי המהלך הסעודי מיותר ולא יסייע בצינון המחירים.

בסוף השבוע הודיעה ערב הסעודית, יצרנית הנפט הגדולה בעולם, כי תגדיל את תפוקת הנפט ב-300 אלף חביות ביום החל מיוני בעקבות בקשותיהן של ארה"ב ומדינות אחרות, הנאבקות בעלייה החדה במחירי הדלק. שר הנפט הסעודי, עלי אל-נעימי, אמר ביום שישי לאחר פגישה בין נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ומלך סעודיה עבדאללה - כי סעודיה תגדיל את תפוקת הנפט שלה ל-9.45 מיליון חביות החל מהחודש הבא.

נשיא אופ"ק, חכיב חליל, ביקר היום את המהלך הסעודי ואמר כי הגדלת התפוקה לא תסייע להוריד את המחיר, המונע לדבריו על ידי ספקולציות ובעקבות היחלשות הדולר ולא בשל מחסור בהיצע. שר הנפט הקטארי, עבדאללה אל-עטייה, ביקר גם הוא היום את הגדלת תפוקת הנפט הסעודית ואמר כי "השוק לא זקוק ליותר נפט" וציין כי סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) הורידה את תחזית הביקוש שלה לנפט בשבוע שעבר, בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב ובמדינות מפותחות אחרות.

בשבוע שעבר הוריד אופ"ק, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, את תחזית ביקוש הנפט בעולם ל-2008. לפי התחזית החדשה, הביקוש העולמי יעמוד השנה על 86.95 מיליון חביות ליום בממוצע. התחזית החדשה נמוכה ב-20 אלף חביות ליום מהתחזית שמסר הארגון באפריל. אופ"ק, האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, סירב בחודשים האחרונים להיענות לקריאותיהן של ארה"ב ומדינות המערב ולהגדיל את תפוקת הנפט שלו. בארגון טענו כי היצע הנפט הקיים מספיק וכי השוק מונע על ידי ספקולציות והירידה בערכו של הדולר.

בעקבות הביקורות מצד חברות אופ"ק על הגדלת התפוקה הסעודית, שחיזקו את ההערכות כי אופ"ק עצמו לא יגדיל את התפוקה בזמן הקרוב, רשם היום מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה ביוני עלייה של 0.6% ל-127.05 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסוף השבוע נסק מחיר הנפט לשיא של 127.82 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עלה היום ב-0.1% ל-125.15 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully