וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות השבבים, הטלקום וציוד התקשורת משכו את השווקים לעליות; אלקטל הוסיפה 12.7%

עפרה שלו

17.10.2001 / 18:50

הדו"חות המעודדים של IBM ואינטל הציתו עליות במגזר הטכנולוגיה; עליות במגזרי הנפט, הבנקים והמדיה; האינפלציה בגוש היורו התמתנה בספטמבר ל-2.5%

מניות הטכנולוגיה באירופה משכו את השווקים לעליות שערים לאחר שאמש פירסמו אינטל ו-IBM דו"חות שעודדו את רוח המשקיעים. עליות השערים החדות שנרשמו במהלך המסחר התמתנו לקראת הסגירה על רקע הירידות בוול סטריט. עליות שערים נרשמו גם במגזרי הנפט, הרכב והבנקים. מדד FTSE בלונדון עלה ב-2.4%; פאריס עלתה ב-2.5%; פרנקפורט עולה ב-1.7%.

בחזית המקרו: בבריטניה נרשמה ירידה קלה במספר דורשי העבודה בספטמבר, בניגוד לציפיות לעליות. שיעור האבטלה נותר 3.1%. ברמת השכר נרשמה עלייה של 4.5% בספטמבר, לעומת 4.6% באוגוסט.

האינפלציה בגוש היורו היתה 2.5% בחודש ספטמבר. היתה זו האטה לעומת אוגוסט ויולי, בהם נרשמה אינפלציה של 2.7% ו-2.8% בהתאמה.

אינטל ו-IBM אומנם רשמו ירידות ברווחים ובהכנסות ברבעון השלישי, אולם הצליחו לעמוד בתחזיות לרבעון ואף לעלות עליהן. בעקבות זאת נרשמה מגמה חיובית במניות השבבים, יצרניות ציוד התקשורת ומניות הטלקום באירופה.

במגזר הטלקום - וודאפון עלתה ב-4.4%; בריטיש טלקום עלתה ב-6.2%; דויטשה טלקום עולה ב-2.7%; פראנס טלקום עלתה ב-2.8% לאחר שממשלת צרפת האריכה את תוקף רשיונות הפעלת רשתות הסלולר המהירות שלה מ-15 שנים ל-20 שנים.

במגזר ציוד התקשורת ושבבים - אלקטל הוסיפה 12.7%; אינפיניון עולה ב-4.8%; ARM, שפרסמה אתמול דו"ח חיובי, הוסיפה 7.7%; מניית ST עלתה ב-7.1%; נוקיה עלתה ב-5.2%; מרקוני, שזינקה בכ-16% מוקדם יותר במסחר, סיימה בירידה של 0.5%. מרקוני מצפה כי האיחוד האירופי יאשר בקרוב את מכירת חטיבת הציוד הרפואי שלה לפיליפס. שווי העסקה הוא 1.1 מיליארד דולר.

חברת עיצוב השבבים האירית פארתוס זינקה ב-23.7%, לאחר שדיווחה על עלייה של 22% בהכנסות ברבעון השלישי.

מניית פירסון, המו"ל של "פייננשל טיימס", מחקה נפילות של 6% ונסגרה בעלייה של 5.7% לאחר שהחברה פירסמה היום אזהרת רווח קשה. פירסון הודיעה כי היא צופה שהרווח השנתי ייפול בהרבה מהתחזיות. בדומה לעמיתיו בענף, הוכה המו"ל קשות מהנפילה בהכנסות מפרסום בשל מצב הכלכלה העולמית. החברה אמרה גם כי התקפות הטרור על ארה"ב החמירו את תמונת המצב של שוק הפרסום.

מניית רויטרס עלתה ב-8.4% על רקע עליות במגזר המדיה. אתמול הודיעה ספקית שירותי המידע הפיננסי על עלייה של 4% בהכנסות הרבעון השלישי, ל-1.33 מיליארד דולר. לדברי החברה, המכירות נפגעו כתוצאה מהתקפות הטרור על ארה"ב בספטמבר. כמו כן הודיעה רויטרס שתקצץ 500 משרות בנוסף ל-1,100 משרות עליהן הודיעה ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully