וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמן לאג"ח של תכן מתכוון לפנות לבימ"ש לשם פירעון מיידי של יתרת החוב למחזיקי האיגרות

אלי דניאל

17.10.2001 / 18:47

זאת, לאור החלטה שנתקבלה ביולי 2001: הנאמן קצב לחברה 60 יום לתשלום סכומי הריבית שבפיגור; בבעלות החברה חלק ממגדל המשרדים בת"א

הנאמן לאיגרות החוב מסדרה 3 של תכן הנפקות הודיעה היום לחברה על כוונתו לפנות לבית המשפט, לשם פירעון יתרת החוב למחזיקי איגרות החוב מסדרה זו, וזאת, בהתאם להחלטת אסיפת מחזיקי איגרות החוב האמורות שנתקבלה ביום ה-12 ביולי 2001. כמו כן, הנאמן הודיע לחברה, כי בכדי למנוע פירעון מיידי של כל היתרה הבלתי מסולקת של איגרות החוב ומימוש השיעבודים, נדרשת החברה לשלם בתוך 60 יום את הסכומים שבפיגור, באופן שהיא תעמוד בתשלומים שנקבעו בהסדר הפשרה.

יצויין, כי החלטה דומה להחלטת מחזיקי איגרות החוב מסדרה 3 לא עברה באסיפה שקיימו המחזיקים באיגרות החוב מסדרות 1 ו-2 ביום ה-13 בספטמבר 2001, שכן היא לא קיבלה את הרוב הדרוש, ככל הנראה בשל גורם שלא היה מעוניין כי החלטה דומה תעבור באסיפות אלה רכש בתחילת ספטמבר מיליוני איגרות חוב מסדרות 1 ו-2 בתמורה ללמעלה מ-8 מיליון שקל, במחירים שהיו גבוהים ממחיר השוק.

תכן הינה חברה שגייסה הון באמצעות הנפקת איגרות חוב בשנים 1987-1988, לצורך מתן הלוואות לקיבוצים הנמנים עם תנועת הקיבוץ הארצי. החברה הנפיקה אז שלוש סדרות של אג"ח, שערכן הנקוב היה 100 מיליון שקל כל אחת.

הבעיות סביב איגרות החוב של החברה החלו בשנים 1992 ו-1993, לאחר שהחברה לא עמדה בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב. בשל כך, גובש הסדר נושים לפי סעיף 233 לפקודת החברות, והסדר זה אושר ע"י בית המשפט ואסיפות מחזיקי איגרות החוב של החברה. על פי ההסדר נקבע גובה הריבית לבעלי איגרות החוב, לשיעור של 6% לשנה.

הנכס היחיד בו מחזיקה החברה הינו זכויות במגדל משרדים המצוי ברחוב דניאל פריש, תל אביב. נכס זה הניב לחברה בשישה החודשים הראשונים של השנה הכנסות בסך של כ-2.9 מיליון שקל, כ-19% פחות מההכנסות בתקופה המקבילה. הירידה בהכנסות נובעת מכך, שבמהלך שנת 2001 הגיע לסיום חלק מהותי מהסכמי השכירות עליהם חתומה החברה, והכנסות החברה מדמי שכירות, נכון ליום ה-30 ביוני 2001, היו נמוכות מסכומי הריבית על פי השיעור הנקוב, והן מייצגות ריבית הנמוכה משיעור של 3%.

כמו כן, בהסדר הפשרה נקבע כי במידה והחברה תשלם במשך 3 שנים רצופות תשלום ריבית הנמוך משיעור ממוצע של 3% לשנה, יהיו הנאמנים לאיגרות החוב, רשאים להעמיד לפירעון מיידי את כל יתרת החוב הבלתי מסולקת. בהקשר זה, ניתן לציין כי החברה שילמה כבר בעבר ריבית הנמוכה משיעור של 3%. נכון לתום הרבעון השני של השנה, נאמד היקף החוב לכלל מחזיקי איגרות החוב של החברה בכ-297.5 מיליון שקל, מזה כ-64 מיליון שקל חוב למחזיקי איגרות החוב מסדרה 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully