וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' ודויטשה בנק: ההשקעה במרקורי כדאית לטווח הארוך - ממליצים לחכות לירידת מחיר המניה

נטע יעקבי

17.10.2001 / 19:56

מניית החברה זינקה ב-50% מאז פרסום אזהרת הרווח, ולהערכת בתי ההשקעות היא צפויה להמשיך לרדת; מריל מתאים התחזיות להנחיה המונמכת של החברה; להמלצות האנליסטים האחרונות

חברת מרקורי הצליחה אמנם לעמוד אתמול ברף העליון של תחזית ההכנסות שסיפקה באזהרת הרווח מתחילת החודש, אבל על מנת להימנע מהישנות אזהרה נוספת לקראת הרבעון הרביעי, הנמיכו כבר עכשיו בחברה את התחזיות לרבעון. על פי התחזית הנוכחית ינועו ההכנסות לרבעון הרביעי בטווח של 86-90 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת שצפתה הכנסות של למעלה מ-100 מיליון דולר. הרווח למניה צפוי לנוע בטווח של 11-13 סנט למניה, ועשוי להיות נמוך מעט מהתחזית הקודמת לרווח למניה של 13 סנט.

בבית ההשקעות מריל לינץ', אשר רק יום לפני פרסום הדו"חות של מרקורי הביע אמון בחברה, לא חוזרים בהם מהקביעות כי מדובר בחברה מובילה אשר תצליח לאורך זמן. הם גם לא חוזרים בהם מהעובדה שלחברה יש מנהלים מצוינים, וכי היא ממשיכה להרחיב את דריסת הרגל שלה לשווקים נוספים. במריל כן מורידים את המלצתם למניה ל"צבור" בטווח הקצר וכך גם את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי.

הסיבה להורדת ההמלצה היא פשוט מחיר המניה, אשר מאז פרסום אזהרת הרווח נסקה לגבהים הנושקים לרמות השיא שלה, טרם ימי הבועה. להערכת כלכלני מריל לינץ', מחיר המניה עוד ירד ולכן בטווח הקרוב כדי לשבת ולחכות. לטווח הארוך הותירו בית ההשקעות המלצת "קנייה". כפי שזה נראה היום, המשקיעים לא יצטרכו לחכות הרבה, מכיוון שהמניה ירדה כבר בכ-12%, וזאת לעומת 50% שהשיגה מתחילת החודש.

הורדת התחזיות לרבעון הרביעי הייתה שמרנית, ברף הנמוך של הטווח שסיפקה החברה. עם זאת, תחזית הרווח למניה נותרה ללא שינוי, כאשר בבית ההשקעות סבורים כי הנהלת החברה תפעל לצמצום הוצאות, כך שהרווח למניה לא ייפגע למרות הקיטון בהכנסות. לשנת 2002 הותירו האנליסטים את התחזיות ללא שינוי להכנסות של 397 מיליון דולר יחד עם רווח למניה של 70 סנט.

דויטשה בנק: שוק ה-CRM טומן בחובו פוטנציאל הכנסות גדול

לעומת התחזיות המונמכות של מריל לינץ', שהתמקמו ברף התחתון, התחזיות שמספק בית ההשקעות דויטשה בנק יושבות ברף העליון. בבית ההשקעות ציינו כי הורידו את התחזיות עוד לפני אזהרת הרווח של החברה, הן לרבעון הרביעי והן לשנת 2002. את התחזית לרבעון הרביעי הם מותירים ללא שינוי, שכן היא עדיין נמצאת בטווח התחזית שסיפקה החברה. מעבר לכך, הם מעריכים כי ההנחיה של החברה היא שמרנית למדי, אם כי מתאימה לנוכח המצב הכלכלי הנוכחי.

גם בדויטשה בנק מסכימים עם ההערכה של מריל כי מדובר בחברה סולידית וטובה המנסה לצלוח זמנים קשים. את בטחונם בחברה הם מבססים בעובדה שאחוז ההכנסות החוזרות (הזמנות המשך מלקוחות קיימים) גדל ברבעון השלישי לעומת רבעונים קודמים והיה אחראי ל-18% מסך ההכנסות.

בנוסף, נראה ששוק הליבה של החברה, שוק מערכות הבדיקה ליישומי רשתות נתונים, עוד רחוק מרוויה, כאשר הוא מתרחב לכיוון בדיקת יישומים בזמן אמת. המערכות, אשר בעבר שולבו רק במערכות קדם-עלייה לאוויר, משולבות כעת גם במערכות הפועלות בזמן אמת. כמו כן, גם המכירות למערכות בדיקה ליישומי מערכות ניהול לקוחות גדל מאד, ל-30% מסך ההזמנות, לעומת 20% ברבעון הקודם. החברה מעריכה כי הצליחה להגיע עד כה רק לכ-10% מהשוק ולכן היא ממקדת מאמצים רבים על מנת לנצל את ההזדמנות הגדולה הטמונה בו עבורה.

בבית ההשקעות מותירים המלצת "קנייה" לטווח האורך, אך גם הם סבורים כי בטווח הקצר כדאי למשקיעים לחכות בהתחשב במחירי המניה הגבוהים, המשקפים ולואציה מלאה של החברה, והן בשל אי הבהירות של האקלים הכלכלי.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully