וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הריבית במשק תגיע לרמה של 4.5% עד סוף 2008"

יובל מעוז

20.5.2008 / 9:37

כך מעריך יובל גביש, מנכ"ל פריזמה. "במחירי המזון תימשך העלייה ברבעון הקרוב אך התמתנות משמעותית תחול לאחר מכן"

"נתוני הפעילות הריאלית מתחילת השנה אינם מצביעים על האטה בסקטור היצוא המקומי. זאת, בניגוד לציפיות בנק ישראל", כך אמר אתמול יובל גביש, מנכ"ל בית ההשקעות פריזמה. לדבריו, "סקטור הצריכה הפרטית ממשיך אף הוא להפגין חוסן, על רקע השיפור המתמשך בשוק העבודה. לפיכך, נראה שעלתה הסבירות להעלאת הריבית במשק ב-0.5% כבר בסוף החודש. להערכתי הריבית במשק תגיע לרמה של 4.5% עד סוף 2008". גביש ישתתף מחר בוועידת שוק ההון השנתית של TheMarker ודלויט בריטמן אלמגור זהר.

גביש מציין כי רמת הביקושים הגבוהה במשק ועליית מחירי הסחורות הובילו לעליית מדרגה באינפלציה בתקופה האחרונה. להערכתו, שיעור האינפלציה יהיה 3.3% ב-12 החודשים הקרובים. "אנו מעריכים כי גם במחירי המזון תימשך העלייה ברבעון הקרוב, אך התמתנות משמעותית תחול בקצב העלייה לאחר מכן", הוסיף.

לאור הציפיות להעלאת ריבית ממשיכים בפריזמה להמליץ על אפיקי השקעה עם מח"מ (משך חיים ממוצע) קצר. בפריזמה סבורים כי בנק ישראל ייאלץ לפעול להעלאת הריבית הריאלית השלילית לרמה חיובית של 1.5%-2% בחודשים הקרובים. בחברה מוסיפים: "אנו ממשיכים להמליץ על מח"מ קצר בתיקי האג"ח בתקופה זו - הן באפיק השקלי, ששם יש עדיפות לאג"ח בריבית משתנה מסוג גילון, והן באפיק האג"ח הצמודות".

גביש סבור שהשקל חזק מדי כיום וכי צפוי בו פיחות שיביא אותו לרמה של 3.7-3.8 שקלים לדולר עד לסוף השנה. עם זאת, תהליך זה עשוי להתעכב בטווח הקצר עקב העלאת הריבית מצד בנק ישראל. "הפיחות יתרחש לאור ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח והמעבר הצפוי מעודף לגירעון בחשבון השוטף. בהתחזקות הדולר יתמכו גם עצירת הפחתות הריבית בארה"ב וההתאוששות הצפויה בפעילות הריאלית בארה"ב במחצית השנייה של 2008".

גביש סבור כי שוקי המניות בעולם נתמכים כיום על ידי הנזילות הגבוהה בשווקים, הצעדים האגרסיווים שננקטו בארה"ב והתמחור הנוח. "הצלת בר סטרנס, יחד עם הורדת הריבית האגרסיווית של הבנק הפדרלי והמאמצים של הממשל האמריקאי, צפויים להוביל לצמיחה גבוהה יותר במחצית השנייה של 2008 בארה"ב", הוא אומר. עבור המשקיע בשווקים הגלובליים, גביש ממליץ על השקעה לטווח הקצר בשוק המניות האמריקאי. מלבד ארה"ב, שווקים שעשויים ליהנות מהצמיחה הצפויה בכלכלה האמריקאית הם השווקים המתעוררים, בפרט במזרח אסיה ובברזיל - שהביקוש להשקעות בה בקרב גופים פיננסיים בינלאומיים עלה לאחר שדירוג האשראי העולמי שלה עלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully