וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CIBC: שנים של השקעה רצופה השתלמו - ועכשיו קוטפת תרו את הפירות

נטע יעקבי

17.10.2001 / 21:40

צופים צמיחת הכנסות שנתית של 20% וצמיחת רווח למניה של 35% ל-5 השנים הקרובות; נקודת התורפה - הישענות על מספר מצומצם של מוצרים ותלות ב-FDA להמלצות האנליסטים האחרונות

מחר יתפרסמו הדו"חות הכספיים של תרו , ובבית ההשקעות CIBC סבורים כי זה הזמן בו נהנית תרו לקצור את הפירות שטיפחה לאורך השנים. "שנים של השקעה רצופה במחקר ופיתוח ובמאמצי שיווק ומכירות השתלמו, ונראה כי תרו יכולה להתרווח עתה וליהנות מהקציר", אומרים האנליסטים סטיבן גרבר ואליוט וילבור.

אך תרו לא מתרווחת וממשיכה להשקיע בפיתוח צנרת של מוצרים. לחברה 11 תרופות המחכות לאישור ה-FDA, כאשר ההערכה היא שהאישור יוענק לכולן במהלך השנתיים הקרובות. מבין 11 התרופות, 8 הן תרופות דרמטולוגיות, ועוד 3 קרדיולוגיות.

בבית ההשקעות, אשר זהו הכיסוי הראשון שהם מעניקים למניה, סבורים כי תרו היא אחת מהחברות המפתות ביותר להשקעה, ולו מהסיבה הפשוטה שהצמיחה שהיא מציגה היא מהשורה הראשונה בתחום התרופות הגנריות. השקעה מוגברת במחקר ופיתוח הניבה תוצאות משמעותיות, בהן פיתוח הגירסה הגנרית של הלוטריזון (תרופה הפועלת כנגד פגמי עור), אשר שוק היעד שלה מוערך ב-200 מיליון דולר בשנה, וצנרת מוצרים בריאה ביותר. האנליסטים צופים כי החברה תציג צמיחת הכנסות שנתית של 20%, בתקופה שבין 2001-2005.

בנוסף לצמיחת ההכנסות הגבוהה, ההשקעה במחקר ופיתוח תבוא לידי ביטוי גם בשולי הרווח הגולמי, אשר ניצבים השנה על21.4% וצפויים לגדול ל-31% בשנת 2005. הגידול בשיעור הצמיחה - יחד עם הגידול בשולי הרווח הגולמי, יגולמו בצמיחת הרווח למניה בשיעור של יותר מ-35% במהלך שלושת השנים הקרובות.

נקודות התורפה: הישענות על מספר מצומצם של מוצרים ותלות ב-FDA

בהערכות שמספקים בבית ההשקעות להכנסות ולרווח למניה, הם אינם מתייחסים להשפעה אפשרית של מוצרים נוספים הנמצאים עדיין בפיתוח, ואין לדעת עדיין מתי יצאו אל השוק. כל השקה של מוצר חדש, עשויה לתרום כמובן לשורת ההכנסות. התחזיות שמספקים האנליסטים הן להכנסות של 39.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, ורווח למניה של 26 סנט. לשנת 2001 כולה הם צופים הכנסות של 146.7 מיליון דולר ורווח למניה של 92 סנט. בבית ההשקעות מעניקים המלצת "קנייה חזקה" למניה.

אבל לא הכל ורוד. בבית ההשקעות מעלים גם את נקודות הסיכון להשקעה במניה. ראשית, החברה תלויה לחלוטין באישורי ה-FDA על מנת להבטיח את המשך הצמיחה, בעוד שבחלק מהתרופות סביר להניח כי התהליך יהיה קצר, הרי שבאחרות, לא ניתן לדעת כמה זמן ייארך תהליך האישור.

בנוסף, הישענות החברה על מספר קטן של קווי מוצרים כמייצרי ההכנסות העיקריים, מגדילה את רגישותה לשינויים בשוק היעד, ומספר המוצרים מצטמצם משנה לשנה. אם ב-1999 הסתמכה החברה על 6 קווי מוצרים שסיפקו 54%-60% מההכנסות, הרי שבשנת 2000 היו ארבע קבוצות מוצרים אחראיות ל-47% מכלל ההכנסות, ונכון ל-2001-2002 נראה שכוכב ההכנסות יהיה הלוטריזון. תלות שכזו, חושפת מאד את החברה לרגישויות מחירים, תחרות בענף ולמעשה כל הפרעה במודל הקיים תשפיע על החברה בצורה חריפה יותר אם היתה נשענת על מספר רב יותר של מוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully