וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים בהיי טק נמשכים

גיא גרימלנד

20.5.2008 / 9:56

זנד טכנולוגיות מפטרת 25% מכח האדם בחברה. מנכ"ל החברה: מצבה של החברה טוב אך בשל שינויים ארגוניים הוחלט על הפיטורים

חברת זנד טכנולוגיות (Zend Technologies) מפטרת עשרות מעובדיה. זאב סורסקי, מייסד ומנכ"ל החברה מציין בשיחה עם TheMarker כי מדובר בסבב פיטורים משמעותי, אך סרב להרחיב בנושא. על פי דיווח באתר טקקראנץ' החברה פיטרה 25% מכח האדם מתוך 120 (ע"פ ההערכות) עובדי החברה. גורם המעורה בפרטים מסר כי "מצבה של החברה טוב, אך בשל שינויים ארגוניים שזנד מבצעת הוחלט על מהלך הפיטורים".

גם סורסקי מבהיר כי למרות מהלך הפיטורים מצבה של החברה טוב. "עשינו את הצעד הזה כחלק מהתוכנית העסקית שלנו לשמור על רווחיות". סורסקי הוסיף כי "בדקנו את השוק, ובהתאם לכך החלטנו על האסטרטגיה ועל כמות המשאבים שצריכים להוביל אותנו קדימה - לפיכך החלטנו שזה הדבר הנכון לעשות. הגענו למסקנה שצריך לבצע שינוי. אני לא חושב שאנחנו יוצאי דופן בכך שאנחנו מפטרים, אבל זה באמת מצער שצריך לוותר על כמות משמעותית של עובדים. עשינו זאת כדי שנוכל להמשיך ולהיות יציבים".

לזנד טכנולוגיות יש כמה קווי מוצר. האחד הוא כלי פיתוח למפתחים, המבוסס על שפת PHP, והאחר מיועד לחברות גדולות (שוק האנטרפרייז) המשתמשות בשפת PHP לסביבת העבודה (Production). זנד הכריזה לפני שנה על תחום אחר שבו היא מתכוונת להשתתף: Zend Collaboration Project. מדובר במספר פרויקטים בתחום הקוד הפתוח, שבהם החברה משתפת פעולה עם חברות נוספות. המטרה היא לעודד את השימוש בשפת PHP כאלטרנטיווה לפיתוח אתרי Web דינאמיים. זנד טכנולוגיות מתחרה עם שפות פיתוח אחרות, ביניהן דוט.נט של מיקרוסופט (ASP.NET) וג'אווה (J2E). בעבר חתמה זנד טכנולוגיות על הסכמי התקשרות עם אורקל ויבמ. ע"פ ההסכמים, המוצר Zend Core של זנד, ישלב את שפת ה-PHP בחברות, ויתאים אותה לבסיסי הנתונים של אורקל ויבמ. הסכם נוסף של זנד עם יבמ, נוגע לשילוב שפת ה-PHP בסביבת הפיתוח שלה (Eclipse).

סורסקי מציין כי כיום יש לחברה כ-30 אלף לקוחות. "קהל היעד שלנו הוא כל מי שמפתח אפליקציות ווב - החל מלקוחות שרוכשים סביבת פיתוח בכמה דולרים ועד לקוחות שקונים מערכות ניהול לקלאסטרים של שרתים בעשרות ומאות אלפי דולרים. יש לנו גם מוצרים חיניים למפתחים". סורסקי סירב לספק נתונים פיננסיים על החברה. ההערכה היא שזנד קרובה לרווח תפעולי, ותגיע אליו לאחר שביצעה כעת את סבב הפיטורים. לפי חברת המחקר IVC-ONLINE עד כה הושקעו בחברה כ-37 מיליון דולר. בחברה מושקעים: קרן גריילוק, קרן וולדן ישראל, אזור קפיטל, הקרן האירופית אינדקס ונצ'רס, אינטל קפיטל וסאפ ונצ'רס. סורסקי ציין כי ההערכות על כך שהחברה עמדה להימכר ליבמ או אורקל הן שמועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully