וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT: הרווח הנקי זינק ל-76 מילון שקל

טל לוי

20.5.2008 / 13:06

מקור העלייה ברווח הוא בביטול הפרשה חשבונאית של 76 מיליון שקל. חברת הכבלים רשמה גידול של 11.6% בהכנסות ל-711 מיליון שקל

חברת הכבלים HOT, מדווחת על רבעון חיובי המצביע על עלייה של 11.6% בהכנסות ל-711 מיליון שקל, ועל זינוק מרשים של פי 5.5 ברווח הנקי, שהסתכם ב-76 מיליון שקל. על אף התמונה החיובית, מקור העלייה ברווח הנקי אינו בפעילות התפעולית השוטפת של החברה, אלא בשל הכנסה חשבונאית חד פעמית של 80 מיליון שקל. מקור הכסף הוא 3 מיליון שקל, שקיבלה HOT כדיווידנד בשל אחזקתה במפעילת הסלולר פרטנר, ובביטול הפרשה חשבונאית של 76 מיליון שקל, שרשמה HOT בעבר בשל תביעה שהוגשה נגדה על ידי יצרנית התוכן, טיים וורנר. מאחר ו-HOT זכתה בתביעה, היא מבטלת את ההפרשה החשבונאית בגינה.

HOT פועלת בשלושה מישורים: היא ספקית טלוויזיה רב ערוצית באמצעות תשתית הכבלים, מתן שירותי תשתית לאינטרנט, ומתן שירותי טלפוניה קווית - בו היא מתחרה בחברת בזק. ההכנסות של HOT ברבעון הראשון ב-2008 הסתכמו ב-711 מיליון שקל: 75% מהכנסותיה של HOT הן מאספקת שירותי טלוויזיה רב קווית לעומת 80% ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו ב-536 מיליון שקל - עלייה של 6%. שאר מגזרי הפעילות הניבו הכנסות של 175 מיליון שקל. שם מצוי מנוע הצמיחה של החברה, שכן ההכנסות מתחום זה זינקו ב-36%. העלייה בהכנסות מוסברת מעלייה במספר המנויים. תוכנית הניידות, המאפשרת מעבר של לקוח מחברה לחברה מתחרה תוך שמירה על מספר הטלפון המקורי - היטיבה עם החברה: 60 אלף לקוחות עברו מבזק ל-HOT מאז החלה התוכנית בדצמבר 2007. מדובר ביותר ב-60% מסך הניודים בקווים נייחים.

הוצאות התפעול של HOT עלו ב-15% ל-409 מיליון שקל. HOT שילמה 21 מיליון שקל יותר עבור רכישת תוכן (סדרות וסרטים עבור המנויים), כך שהעלייה במספר הלקוחות בחברה חייבה אותה להגדיל את מערך שירות הלקוחות, בנוסף לכך גדלו עלויות השכר ב-14 מיליון שקל. הלקוחות של HOT נהנים מהאפשרות להרים טלפון בחינם למוקד החברה, אולם עבור תענוג זה שילמה HOT שילמה עוד 12 מיליון שקל (לבזק) לעומת הרבעון המקביל. בסך הכולל, ובניכוי הוצאות חשבונאיות עבור פחת (בלאי ציוד) - עלה הרווח הגולמי ב-4% ל-153 מיליון שקל. לכאורה, אמורה היתה HOT להציג גידול דומה ברווח הנקי, אולם הכנסות בלתי צפויות של 80 מיליון שקל הפכו את התמונה. מעבר לכך, הוצאות המכירה, השיווק וההנהלה, ירדו ב-6.5% ל-71 מיליון שקל. החברה אף הפחיתה 23 מיליון שקל עבור נכסים בלתי מוחשיים.
בשורה האמצעית, עלה הרווח התפעולי פי 2.1 ל-139 מיליון שקל. ללא ההכנסה של 80 מיליון שקל, היה הרווח התפעולי יורד ב-10.6% ל-59 מיליון שקל. הוצאות המימון של החברה גדלו ב-14% ל-63 מיליון שקל, שכן HOT נטלה הלוואות נוספות מהבנקים כך שבשורה התחתונה - זינק הרווח הנקי ל-77 מיליון שקל. לעומת הרווח הגבוה, שמקורו בהכנסות החד פעמיות, מציגה HOT תזרים מזומנים חזק (כסף מזומן הניכנס לקופת החברה) של 134 מיליון שקל - עלייה של 65% מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל.

החברה הבת תתחרה בחברה האם

מעיון בדו"ח עולה הנחיה מעניינת של מועצת המנהלים, להמשיך ביעדים העסקיים כפי שנקבע בחברה ולהתעלם מבעלת העניין החדשה - חברת נטוויז'ן 013 ברק. "הנחיית הדיריקטוריון החברה להמשיך באסטרטגיה וביעדים כפי שהותוו לפעילותה השוטפת כחברת תקשורת המספקת פתרונות כוללים ומערכתיים". הכוונה היא ש- HOT תמשיך לפעול לקבלת רישיון לשיחות בין לאומיות ולהיות ספקית אינטרנט, גם אם הדבר עשוי לפגוע בהכנסות נטוויז'ן 013 ברק, הפעילה בתחומים אלה בדיוק. משמעות נוספת של ההנחיה היא ש-HOT תמשיך לנסות לפעול לקבלת רישיון להיות מפעיל סלולרי במודל וירטואלי (MVNO).

הדרמה הגדולה בהודעה טמונה במבנה הבעלות על HOT. למעשה, מחליטים הדירקטורים של HOT לפעול באותו תחום בו פועלת נטוויז'ן 013, האמורה להפוך לאחת מבעלות השליטה של HOT במקום בנק לאומי. פירוש הדבר כי החברה הבת, עשויה להתחרות בחברה האם כספק אינטרנט ושיחות בינלאומיות.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully