וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופציות ב-25 מיליון שקל לסמנכ"לים ב-HOT

טל לוי

20.5.2008 / 14:30

כל אחד מ-12 הסמנכ"לים יזכה לאופציות בשווי של 2 מיליון שקל. השמיעו טענות בעת האחרונה ועל כן הוחלט לתגמל אותם בכסף הגדול

החלטה דרמטית התקבלה בשבוע האחרון ב-HOT, כאשר הוחלט כי 12 הסמנכ"לים של HOT יזכו לקבל אופציות בשווי כולל של 25 מיליון שקל, כלומר יותר מ-2 מיליון שקל לכל אחד. עד כה זכה רק מנכ"ל החברה לאופציות, אולם בעת האחרונה השמיעו כמה מן הסמנכ"לים טענות ועל כן הוחלט ב-HOT לתגמל גם אותם בכסף הגדול. בשנים האחרונות התקשתה HOT להציג רווחים משמעותיים, אולם 2007 היתה השנה הראשונה בו סיימה HOT שנה שלמה ברווח של 50 מיליון שקל, להבדיל מרווח שנרשם עד כה רק ברבעונים בודדים. בגין תוצאות אלה, מעוניינים בכירי החברה לקבל תגמול כספי.

מתן אופציה מאפשר לסמנכ"ל לרכוש ממניות החברה במועד מסוים, אולם במחיר שישקף לה רווח. פירוש הדבר כי מניות עוברות לידי מחזיקים חדשים ולכן אחזקות שאר בעלי השליטה מדוללות. במקרה של HOT מדובר בדילול של 2% ובחברה מעוניינים להימנע מכך. על כן, יתוגמלו הסמנכ"לים באופציות פנטום, כלומר יקבלו תשלום שיוצמד למחיר המניה אולם לא יקבלו את המניה בפועל. מבחינת הסמנכ"לים אין הבדל ניכר לעומת האלטרנטיווה הרגילה.

אופציה מאפשרת לרכוש את המניה במחיר שנקבע מראש. המחיר שקבעה HOT עומד על 47.74 שקלים למניה ופירוש הדבר כי במועד הפקיעה, יתאפשר לכל אחד מהסמנכ"לים לרכוש את המניה תמורת 47.74 שקל ולמכור אותה מיד בשוק. במקרה הנוכחי, לא יקבל הסמנכ"ל את המניה אלא רק את המענק הכספי שייגזר משווי המניה פחות 47.74 שקלים. אי לכך, לכל סמנכ"ל יש כעת אינטרס אישי לשפר את ביצועי החברה ולגרום בכך, לעלייה במניה. נכון להיום, נסחרת מניית HOT במחיר של 49 שקלים - מחיר שמגלם רווח של 2.5%, אולם כמובן שלא ניתן לממשו כעת. הסמנכ"לים אף יקבלו "הנחה" על מחיר המימוש (5%, 10%, 15%) בהתאם לוותק בחברה ובהתאם להמלצת המנכ"ל. יום הפקיעה של המניה - כלומר היום בו ניתן יהיה לממש את הרווח - תלוי בוותק של הסמנכ"ל: מי שהחל לעבוד ב-HOT לפני יותר משנה יראה את הפקיעה הראשונה בעוד כשנה ולאחר מכן בעוד 2 מנות שיפקעו מדי שנה נוספת. סמנכ"לים חדשים יותר יראו את הפקיעה הראשונה רק בעוד שנתיים (עבור 40% מהאופציות), כעבור עוד שנה יפקעו 30% נוספים מסך האופציות והיתרה תפקע שנה לאחר מכן.

שווי האופציות הכולל, כפי שמחושב על ידי נוסחת בלק אנד שולץ (הנוסחה המקובלת לחישוב שווי נוכחי של אופציות) עומד על 25 מיליון שקל. סמנכ"ל הכספים של החברה, ישראל לדרברג וסמנכ"ל חטיבת הלקוחות, דניאל ספיר, יקבלו אופציות בשווי גבוה יותר של 2.96 מיליון שקל כל אחד.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully