וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 36% ברווחי ספרינט; מתכוונת לפטר 6,000 עובדים

סוכנויות הידיעות

17.10.2001 / 23:44

חטיבת הסלולר של ספרינט לא עמדה בתחזיות הרווח, אך דיווחה על תוספת של 1.2 מיליון מנויים חדשים ברבעון השלישי

חברת הטלקום ספרינט (סימול FON), ספקית שירותי שיחות החוץ השלישית בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2001. הרווח ברבעון הגיע ל-244 מיליון דולר, או רווח של 28 סנט למניה, בהתאם לתחזית האנליסטים של תומסון פייננשל פירסט קול. זוהי ירידה של 36% לעומת הרווח ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

הכנסות החברה ברבעון הגיעו ל-4.24 מיליארד דולר, ירידה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל. את הירידה בהכנסות הסבירה החברה בשחיקה בעסקי שיחות החוץ שלה ובהאטה בכלכלת ארה"ב.

בעת פרסום הדו"חות הודיעה ספרינט על כוונתה לפטר 6,000 עובדים, המהווים 7% מכוח העבודה שלה. זאת בשל ביטול פרויקט ION - תוכנית לפיתוח רשת תקשורת מהירה ללקוחות החברה. בעקבות הפיטורים תרשום החברה ברבעון הרביעי הוצאה חד פעמית של 2 מיליארד דולר. עם זאת מסרה החברה כי ביטול התוכנית יחסוך לה מיליארד דולר מדי שנה.

ספרינט PCS (סימול PCS), חטיבת הסלולר של ספרינט, איכזבה בשורת הרווח אך דיווחה על גידול חד במספר המנויים שלה. החברה דיווחה על הפסד של 29 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 22 סנט למניה. ההכנסות ברבעון היו 2.65 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 2.36 מיליארד דולר בלבד.

PSC, חברת הסלולר הרביעית בגודלה בארה"ב, דיווחה על תוספת של 1.2 מיליון מנויים חדשים ברבעון השלישי, וכן על 384 אלף מנויים חדשים שהצטרפו דרך חברות המסונפות אליה. יצוין כי ברבעון השני הפתיעה PCS כאשר דיווחה על תוספת של 843 אלף מנויים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully