וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט חצה את רף ה-130 דולר

דורון שלו

21.5.2008 / 13:34

רושם שיא חדש ונסחר ברמה של 130.3 דולר לחבית. הדאגה ממחסור בשווקים והחלשות הדולר ממשיכים לדחוף את מחירו של "הנוזל השחור" מעלה

הנפט לא עוצר. רושם בצהריים שיא חדש וחוצה לראשונה את רף ה-130 דולר לחבית. הדאגה ממחסור בשווקים והחלשות הדולר ממשיכים לדחוף את מחירו של "הנוזל השחור" מעלה. כעת נסחרת חבית במחיר של 130.3 דולר במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. המחיר הנוכחי משקף עלייה של כ-100% במחיר הנפט, לעומת מחירו לפני שנה.

סוחרים בשוק העריכו, כי הפחד מהפרעות באספקה מצידן של ניגריה ואירן, יחד עם הצהרת הכוונות של ראשי ארגון אופ"ק, על כך שלא יגדילו את התפוקה לפני הכינוס שיערך בספטמבר, ממשיכים לשמור את השוק במתח.

סיבה נוספת לעליות באה מכיוונה של סין. צרכנית האנרגיה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה אמש כי תשתמש ב-8312 טונות של נפט מזוקק מהמלאי האסטרטגי שלה, על מנת להתגבר על המחסור שגרמה רעידת האדמה בסצ'ואן וגואנשו.

מחיר הנפט מושפע במידה רבה גם מספקולציות בשוק. כיום כל אחד יכול להמר על עלייה או ירידה במחירי הסחורות, עובדה שיוצרת נתק בין רמות הביקוש וההיצע האמיתיות (לצריכה ממשית) לבין איך שהן מתבטאות בבורסות הסחורות (קניה ומכירה לצרכי רווח).

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully