וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצא"א הושבת מטעמי בטיחות

אבי בר-אלי

21.5.2008 / 14:25

קו צינור אילת-אשקלון הושבת בשבוע שעבר. בשל סיכוני בטיחות ודליפות חוזרות ונשנות הוחלט באחרונה בקצא"א על עצירת ההזרמה בו

צינור התזקיקים של חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) הושבת בשבוע שעבר במקטע שבין באר שבע לאילת מטעמי בטיחות. מדובר במקטע באורך 150 ק"מ, שמהווה את המשך הקו שבין נמל אשדוד לבאר שבע, כאשר אורך הקו כולו הוא 260 ק"מ. הצינור מוליך כ-6,000 קוב בשנה, בעיקר של דלק סילוני, שמשמש את בסיסי חיל האוויר רמון ועובדה. בעקבות השבתת הקו, נערכים הבסיסים לקבלה של דלק במכליות.

הצינור, שקוטרו 16 צול בלבד, הוקם ב-1960 וסבל בשנים האחרונות מבלאי מואץ. בשל סיכוני בטיחות ודליפות חוזרות ונשנות הוחלט באחרונה בקצא"א על השבתת ההזרמה בו. בימים האחרונים נפגשו מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס, מנכ"ל קצא"א יאיר וידה, מנכ"ל תש"ן רפי טטרקה ונציגי צה"ל ומשרד התשתיות - במטרה לדון בפתרון ההשבתה ובשאלת הנשיאה בעלויות - אך נראה כעת כי כל אחד מן הגופים סבור כי הצד האחר נדרש לממן את שדרוג הקו או החלפתו. לפי הערכות ראשוניות, עלות שדרוג הצינור תסתכם ב-20-25 מיליון דולר. ואולם, ייתכן שבדיקת הצינור תצביע על צורך בהחלפתו בהיקף מוערך של 50 מיליון דולר.

במשך השנים תוחזק הצינור בידי חברת קצא"א, תמורת דמי תחזוקה שנגבו ממערכת הביטחון. הצינור משמש גם כתוואי להולכת תזקיקים לשעת חירום, לצד קו אילת-אשקלון הפעיל של קצא"א. מחברת קצא"א נמסר בתגובה: "קצא"א החליטה על הפסקת השימוש בצינור מסיבות בטיחותיות. כאשר יימצא התקציב על ידי הגורמים הרלוונטים ישופץ הקו וישוב לפעול". ממשרד הביטחון נמסר: "קן הדלק נמצא בבעלות קצא"א ועל כל ליטר שמועבר בו משלמת מערכת הביטחון דמי שימוש - כך שאחריות לטיפול בקו חלה על קצא"א".

  • עוד באותו נושא:
  • קצא"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully